کنفرانس بین المللی «زنان در اسلام: جایگاه و توانمندی» در جده برگزار می‌شود

سازمان همکاری اسلامی امروز میزبان کنفرانس بین المللی «زنان در اسلام: جایگاه و توانمندی» در جده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «arabnews»، سازمان همکاری اسلامی امروز (دوشنبه 15 آبان) میزبان کنفرانس بین المللی «زنان در اسلام: جایگاه و توانمندی» در جده است.

این رویداد سه روزه به تجلیل از دستاوردهای زنان مسلمان در طول تاریخ اختصاص دارد.

هدف از این برگزاری این کنفرانس، تاکید بر مشارکت زنان در توسعه کشورهای عضو شورای همکاری های اسلامی و مقابله با تبلیغات منفی است که دین اسلام را مانعی برای حقوق زنان نشان می دهد.

در این کنفرانس تاکید خواهد شد که آموزه های اسلامی به طور مداوم از اصول عدالت و انصاف برای زنان حمایت کرده است.

این کنفرانس همچنین به دنبال تدوین یک طرح جامع برای اصلاحات حقوقی و سیاسی است که عدالت و توانمندسازی زنان را در جوامع اسلامی ارتقا دهد.

همچنین انتظار می رود که سند جامعی به نام سند جده برای زنان در اسلام در این کنفرانس تصویب شود که ابتکارات و راهبردهای کلیدی برای دستیابی به این هدف را تشریح می کند.

این کنفرانس شامل پنج جلسه کاری است که طی آن وزرا، مسئولان، علما و اندیشمندان به بررسی جایگاه زن و حقوق آنها در اسلام می پردازند.

آنها پتانسیل توانمندسازی زنان مسلمان در آموزش و اشتغال و همچنین مسائل مختلف مربوط به زنان در جوامع معاصر را ارزیابی خواهند کرد.

عربستان این طرح را برای میزبانی کنفرانسی با تمرکز اصلی بر توانمندسازی زنان در جریان چهل و نهمین نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی که در ماه مارس در موریتانی برگزار شد، ارائه کرد.

کد خبر 1732155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha