راه اندازی مراکز نیکوکاری در مساجد، از راهکارهای کمیته امداد برای پیوند مردم با مسجد است

به گفته صالحی، راه اندازی مراکز نیکوکاری در مساجد، از راهکارهای کمیته امداد برای پیوند مردم با مسجد است و حضور حداکثری مردم در مساجد می تواند به کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه منتج شود.

روح اله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان با اشاره به مشارکت مردم در کمک به نیازمندان از طریق مراکز نیکوکاری گفت: این کمک ها به صورت نقدی، کالا و خدمات بوده است.

وی با یادآوری اینکه ۱۸۲ مرکز نیکوکاری در استان زنجان فعالیت می کنند که از این تعداد ۸۰ مرکز در مساجد استان تاسیس شده است، گفت: مشارکت مردمی در مراکز نیکوکاری از جمله مبالغ نقدی و غیرنقدی ۱۲۸ میلیارد تومان در سال جاری است

صالحی با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری به صورت کاملاً داوطلبانه و مردمی ایجاد شده است، ادامه داد: این مراکز با بهره گیری از ظرفیت های مردمی به صورت محله مبنا و تخصصی در حوزه ترویج فرهنگ خیر و احسان و خدمت رسانی به اقشار نیازمند فعالیت دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان اضافه کرد: بهره گیری از ظرفیت های مردمی در کمیته امداد یکی از راهبردهای اصلی این نهاد است و فعالیت مراکز نیکوکاری یکی از الگوهای مردمی شدن خدمت رسانی به نیازمندان است.

وی با بیان اینکه کیفی سازی، تقویت و توجه به مراکز نیکوکاری تخصصی از اولویت های این نهاد است، یادآور شد: ما هر چه بیش تر با مساجد گره بخوریم با مشکلات و آسیب های کمتری همراه خواهیم بود و باید مردم را بیشتر با مساجد پیوند دهیم و کمیته امداد با راه اندازی مراکز نیکوکاری این کار را به خوبی انجام داده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین از جمع آوری ۱۳ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان صدقه در استان زنجان از ابتدای امسال تا پایان مهرماه خبر داد و گفت: در همین راستا ۱۱ هزار و ۹۳۰ مشترک کیو آر کد حقیقی و حقوی در استان تولید و نصب شده است که مشترکین می‌توانند از این روش استفاده و روزانه صدقه خود را واریز کنند.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر ۱۲۴ هزار و ۵۹۴ مشترک صندوق صدقات در استان زنجان وجود دارد، ادامه داد: صدقات جمع آوری شده در ۷ ماهه امسال در قالب خدمات معیشتی، درمان، ازدواج، قرض الحسنه، فرهنگی، تحصیلی به مددجویان عزیز تحت حمایت هزینه شده است.

کد خبر 1732157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha