ایرانِ زیبا به نحو شایسته به جهان معرفی نشده است

ارزیاب و عضو هیئت‌مدیره شورای جهانی صنایع‌دستی گفت: ایران زیبا است اما آن‌طور که بایسته و شایسته است به جهان معرفی نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، احمد الفارسی در نشست هماهنگی  آئین پاسداشت انتخاب کاشان به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی گفت: چندین مرتبه افتخار داشتم که به اصفهان سفر کنم و همچنین با سفر به شهرستان کاشان به این نتیجه رسیدم که ایران زیبا است اما آن‌طور که بایسته و شایسته است به جهان معرفی نشده است.

ارزیاب و عضو هیئت‌مدیره شورای جهانی صنایع‌دستی ادامه داد: مرحوم خانم غدا هیجاوی، رئیس فقید شورای جهانی صنایع‌دستی پس از انتخاب اصفهان به‌عنوان شهر جامع جهانی صنایع‌دستی به‌عنوان شهروند افتخاری اصفهان انتخاب شدند و امروز نیز مفتخریم همکارم آقای آصف از کشور هندوستان به‌عنوان شهروند افتخاری کاشان معرفی شدند.

الفارسی افزود: هنرهای سنتی، معماری و ساختار اجتماعی و فرهنگی کاشان نقش مهمی در انتخاب این شهر به‌عنوان شهر جهانی صنایع دستی داشته است.

محمد شریف زارعی فرماندار کاشان هم در این نشست گفت: توسعه گردشگری و صنایع‌دستی یکی از سیاست‌های ما در حوزه توسعه کاشان است و بسیار امید داریم تا شورای جهانی صنایع‌دستی حمایت لازم را از توسعه صنایع‌دستی این شهر تاریخی به عمل آورد.

نشست هماهنگی آئین پاسداشت انتخاب کاشان به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی صبح امروز ۱۵ آبان ماه، با حضور حمیدرضا محققیان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، فرماندار ویژه کاشان و جمعی از ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی و مدیران اداره‌کل در محل تالار نشست‌های هتل عامری‌های کاشان برگزار شد.

کد خبر 1732193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha