مساجد با احیای صفات انسانی در ترویج سبک زندگی اسلامی موثر هستند

سردار نقدی با بیان اینکه مساجد در ایجاد مودت و محبت و کمک به همنوع موثر هستند گفت: مساجد با احیای این صفات در ترویج فرهنگ سبک زندگی ایرانی اسلامی بسیار تاثیر گذار هستند.

سردار نقدی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد تاثیر مساجد در ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و ارتقای مساجد در محلات و دستاوردهای آن گفت: مسجد قلب محله است، تمام شئون یک محله از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و حتی خدماتی باید مبدا و مرکز آن از مسجد باشد. مسجد جایی است که آرامش و سکینه ایجاد می کند و قلب ها را به یکدیگر پیوند داده و به خدا نزدیک می کند. مسجد دل ها را نسبت به یکدیگر نرم می کند تا به یکدیگر کمک کنند و مشوقی است تا اینکه افراد دست یکدیگر را بگیرند و از یکدیگر جدا نباشند.

وی افزود: مهمترین شاخصه سبک زندگی اسلامی محبت و مودت میان انسان ها، انسانیت و کرامت انسانی است که همه باید تلاش کنیم این موقعیت را احیا کنیم و مساجد می تواند در احیای این موقعیت و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی بسیار تاثیر گذار باشند.

سردار نقدی در مورد تبدیل شدن فرهنگ استکبارستیزی به جنبش جهانی گفت: اسلام با لا شروع می شود و لا به معنی نه است. نه به استکبار، نه به زورگو، نه به طاغوت و نه به بت ها است.

معاون هماهنگ کننده سپاه تصریح کرد: الهیات انسان و تبعیت آن از خداوند بدون گفتن نه شروع نمی شود و طبیعتا مردم ایران نیز بعد از انقلاب، اسلام واقعی را بهتر شناختند و با آن خو گرفتند و با ایستادگی چند ساله خود جلوی تحریم ها، حملات شیمیایی و بمباران ها را گرفتند.

وی گفت: ملت ایران معلم مبارزه و ایستادگی هستند. امروز تمام دنیا متفق و متحد شده است و ایران به تمام دنیا درس داده که می تواند جلوی استکبار بایستد و پیشرفت کند و این درسی بوده است که ملت دنیا از آن الگو  گرفته اند.

کد خبر 1732207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha