فرهنگ برای اثرگذاری بر اقتصاد و سیاست نیازمند به حمایت وقف است

اسماعیلی تأکید کرد: باید فواید و منافع وقف را برای گسترش این سنت هزینه کنیم به ویژه آنکه امروز اقتصادِ فرهنگ به شدت نیازمند استفاده از عایدات و منافع این سنت برای اثرگذاری بر حوزه‌هایی همچون اقتصاد و سیاست است.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، شصت و یکمین جایزه علمی البرز در بخش دانش آموزی صبح امروز (دوشنبه، ۱۵ آبان ماه) در سالن همایش های هتل ارم برگزار شد.

در این همایش، محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به اینکه نخبگان و دانش آموزان نخبه کشور همگی مایه افتخار هستند، گفت: لازم است یاد و خاطره شهدای غزه را گرامی بداریم. این روزها که دل های ما غمگین جنایت های هولناکی است که رژیم صهیونیستی در غزه انجام می دهد، وزیر کابینه این رژیم با وقاحت اعلام می کند که باید مردم غزه را با بمب اتم از بین ببریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شهادت بیش از چهار هزار کودک در غزه افزود: این اوج وحشی گری رژیم منحوس صهیونیستی است و امروز پیروزی خون بر شمشیر را در حماسه آفرینی های جوانان فلسطینی مشاهده می کنیم؛ از طرفی این خون کودکان مظلوم جریان عمومی نفرت از این رژیم اشغالگر را که نمونه کامل رژیم نژادپرست و کودک کش است، در جهان ایجاد کرده است.

اسماعیلی جایزه البرز را نمونه کاملی از فرهنگ ایرانی اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در همه تاریخ پس از اسلام به موضوع آموزش با سنت وقف زنده مانده است و تمامی مدارس علمی قدیمی همگی از طریق وقف ایجاد شده است.

وی ادامه داد: خیران جامعه شخصیت های بسیار نورانی هستند که باقیات و صالحات برای خود باقی گذاشته اند و مرحوم البرز نیز کار بزرگی انجام داد که برای فرزندان ایران فرصت شرکت در این جایزه علمی و برتر شدن را فراهم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: یکی از برنامه های اصلی دولت افزایش همدلی و مشارکت ایرانیان خارج از کشور در فضاهای مختلف آموزشی و فرهنگی کشور است زیرا ما در حوزه وقف نیازمند گسترش این فرهنگ در کشور هستیم. امروز وقف در حوزه های جدید علمی و دانش بنیان نیز ورود پیدا کرده است و در تمام عرصه های بزرگ اقتصادی و اجتماعی شاهد گسترش وقف هستیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: باید فواید و منافع وقف را برای گسترش این سنت هزینه کنیم به ویژه آنکه امروز اقتصاد فرهنگ به شدت نیازمند استفاده از عایدات و منافع این سنت برای اثرگذاری بر حوزه هایی همچون اقتصاد و سیاست است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با گسترش فرهنگ وقف شاهد تحولات در ایران خواهیم بود و امیدواریم که همه برای توسعه ایران تلاش کنند.  

کد خبر 1732209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha