رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان مرکزی خبر داد:

رهایی 151 زندانی جرائم غیر عمد طی در استان مرکزی

حمایت خیرین و نیکوکاران از زندانیان جرائم غیر عمد سبب پایداری کانون خانواده است
رهایی 151 زندانی جرائم غیر عمد طی در استان مرکزی

حجت الاسلام موسوی از آزادی 151 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و محکومین مالی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان مرکزی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری، تاکنون ۱۵۱ زندانی جرایم غیر عمد استان مرکزی به همت ستاد دیه استان مرکزی و با مشارکت نیکوکاران و خیران استان از حبس رهایی یافتند، گفت: رقم بدهی این مددجویان آزاد شده، نزدیک به ۲ هزار میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال بوده است.

رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان مرکزی با بیان اینکه فرآیند آزادسازی این تعداد زندانی جرایم غیرعمد از طریق پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی و قضات دادگاه ها، به میزان بیش از ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال بوده است، افزود: علاوه بر آن اعلام گذشت شکات به مبلغ ۳۷۶ میلیارد ریال، آورده خانواده مددجو به میزان بیش از ۱۸ میلیارد ریال و تسهیلات بانکی به میزان بیش از ۴۹ میلیارد ریال بوده است، همچنین پرداخت بلاعوض از سوی ستاد دیه کشور، استان و از محل کمک های مردمی بیش از ۴۲ میلیارد ریال می باشد.

وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون تعداد 140 نفر زندانی جرائم غیرعمد و محکومین مالی در استان مرکزی برای آزادی، چشم انتظار کمک‌های مالی خیران هستند.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه دستگاه قضایی با رویکرد تحولی خود بر آن است تا حد امکان و در چهارچوب قوانین و مقررات «حبس زدایی» را اجرا نماید، اظهار کرد: معتقدیم در جرائم غیرعمد و مالی حضور و نگهداری زندانی در زندان مشکلی را حل نخواهد کرد و بعضا باعث آسیب های اجتماعی و ناپایدار نمودن کانون خانواده ها می شود.

رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان مرکزی ادامه داد: در این راستا با استفاده از ظرفیت قانونی و قضایی و کمک و مساعدت همه شهروندان و خیراندیش موجبات آزادی این زندانیان و بازگشت به محل زندگی و تلاش به جهت رفع مسائل مالی را شاهد خواهیم بود.

گفتنی است شماره حساب های ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۸۲۰۷ نزد بانک ملی ایران و ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۴۷۷۵۳۷ نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای کمک‌های مردمی در آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد دایر است.

کد خبر 1732275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha