کامیاران خاستگاه انواع موسیقی هورامی است

دریایی گفت: شهر کامیاران خاستگاه انواع موسیقی هورامی از جمله هوره و سیاچمانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در آیین افتتاحیه جشنواره ملی خیابانی موسیقی اقوام ایرانی در شهر کامیاران اظهار مرد: این جشنواره با مشارکت هشت گروه موسیقی به مدت دو روز در این شهر برگزار می شود.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم کامیاران از برگزاری این جشنواره مسویقی و شرکت بی نظیر آنها در آیین افتتاحیه جشنواره اعلام کرد: برگزاری این جشنواره فرصتی برای نمایش هنر هنرمندان عرصه موسیقی اقصی نقاط کشور در این شهر است تا زمینه معرفی آداب و رسوم اقوام ایرانی و نوای موسیقی استانهای مختلف بویژه کردستان فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان یادآور شد: ایران اسلامی رنگین کمانی از اقوام مختلف است و امروز کامیاران تجلیگاه این ظرفیت موثر است.

دریایی اضافه کرد: در راستای برگزاری این دوره از جشنواره، هشت گروه از هنرمندان استان‌های مختلف کشور و گروه‌های موسیقی محلی استان به صورت غیر رقابتی در شهر کامیاران، شهر موچش و روستاهای اطراف این شهر به اجرای موسیقی خواهند پرداخت.

وی همچنین به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه کرد و گفت: امروز کودکان، زنان و افراد بی‌گناه زیادی توسط رژیم غاصب صهیونیستی به مظلومانه‌ترین شکل ممکن به شهادت می‌رسند و این هنرمندان ایرانی هستند که صدای مظلومیت مردم غزه را با زبان هنر فریاد می‌زنند.

جشنواره ملی موسیقی اقوام ایرانی به میزبانی شهر کامیاران با حضور گروههای موسیقی استانهای کرمانشاه، گلستان، کردستان، بوشهر و آذربایجان شرقی روزهای ۱۵و ۱۶ آبان ماه در حال برگزاری است.

کد خبر 1732296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha