گردهمایی در دانشگاه اسلامی غنا در حمایت ازمردم مظلوم فلسطین

مصادف با روز دانشجو و دانش آموز، گروه دانشجویی و معاونت فرهنگی دانشگاه اسلامی غنا، با حمایت مدیریت دانشگاه و مشارکت رایزنی فرهنگی، یک گردهمایی و یک نمایشگاه عکس جانبی با هدف حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار نمود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این برنامه به مدت دو ساعت به طول انجامید و از ساعت ۱۰ صبح آغاز و در ساعت ۱۲ ظهر به اتمام رسید.

در این برنامه، سه نفر سخنرانی نمودن و در انتهای برنامه نیز  یک ویدیو کوتاه که توسط رایزنی آماده و جنایت های رژیم صهیونیستی  علیه مردم فلسطین را به تصویر کشیده بود، به نمایش گذاشته شد.

در زیر خلاصه‌ای از سخنرانی‌های انجام‌شده ارائه می شود.

دکتر غمال ناصر: او در مورد تاریخ اراضی فلسطین صحبت کرد و با استفاده از نقشه‌ها و اسناد تاریخی از طریق ویدئو پروژکتور و یک پاور پوینت، تاریخ را برای حاضارین به نمایش دراورد. او نقشه فلسطین را قبل از تصرف بریتانیایی نشان داد و توضیح داد که یک جمعیت بزرگ از اعراب با تعداد محدودی از یهودیان در سرزمین فلیسطین زندگی می کردند. او توضیح داد که بریتانیا از سال ۱۹۲۹ با کمک به صهیونیست ‌ها آغاز به تأسیس نهادهای موازی دولتی در فلسطین کرد تا با نهادهای موجود فلسطین رقابت کنند و آنها را تضعیف کنند. او افزود که در سال ۱۹۴۷، زمانی که این سرزمین به دو بخش تقسیم شد، و  ۵۵٪ از زمین های فلسطین تاریخی، که شامل بهترین مناطق زمینی بود، به صهیونیست‌ها داده شد و  ۴۵٪ باقی‌مانده که به طور عمده از مناطق بیابانی تشکیل شده بود به مردم فلسطین اختصاص یافت، که البته به یکدیگر متصل نبودند. علاوه بر این، او توضیح داد که بلافاصله پس از اعلام این تقسیم بندی به صهیونیست‌ها به عنوان کشور اسرائیل، شروع به تجاوز به کشور های عربی و اشغال صحرای  سینا و بلندی های جولان نمودند.آنها همچنین به تدریج نسبت به تصاحب بخش های زیادی از  45%  سرزمین‌های مربوط به مردم فلسطین اقدام نمودند تا آنکه به شرایط امروز می رسیم . او سخنان خود را با بیان اینکه دولت آپارتاید اسرائیل باید به سرزمین‌های بین‌المللی تعیین شده بازگردد و کشتار در غزه متوقف شود به پایان رساند.

کلیه دانشجویان و حضار که معلوم بود غالبا هیچ اطلاعات کافی در خصوص تاریخچه ظالمانه تشکیل رژیم صهیونیستسی نداشتند با دقت تمام به مطالب ارئه شده توسط ایشان توجه نموده و از آن  استقبال نمودند.

آقای گرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در غنا، با تقدیر از برگزار کنندگان این گردهمایی، سخنان خود را آغاز کرد و تأکید کرد که حمایت از مردم فلسطین که توسط رزیم صهیونیستی در حال نسل‌کشی می باشند، وظیفه ماست. او افزود که جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم فلسطین ایستاده و با ارائه کمک‌های انسانی از آنها پشتیبانی خواهد کرد. او ادامه حمایت ایالات متحده از اسرائیل را موجب نگرانی دانسته و تأکید کرد که با وجود کشته شدن بیش از ۹,۰۰۰ شهروند بی‌گناه، باید به حمایت از مردم فلسطین تا پایان اشغال ادامه داد.

سخنران سوم، سفیر فلسطین در غنا، آقای الستاری بود. او با یک سخنرانی طولانی، در مورد وحشت‌هایی که به مردم فلسطین تحمیل شده است، سخن گفت و جزئیات گرافیکی در مورد چگونگی نابودی یک خانواده در یک روز، همراه با تازه‌ترین اخبار را بیان کرد. سپس گفت: "تفاوت ما با اسرائیلی‌ها این است که ما به صلح و هماهنگی علاقه داریم در حالی که آنها ندارند، ما به عدالت و انصاف علاقه داریم و آنها ندارند". وی افزود: "غنائی ها باید درک کنند که این یک تضاد میان مسلمان‌ها و مسیحیان نیست، بلکه یک مبارزه میان ستمگران و مظلومانان است. همچنین باید اضافه کنم که بیمارستانی که مورد حمله قرار گرفت یک بیمارستان مسیحی بود که حدود ۱۴۰ سال پیش بنا شده بود. آنها در غزه به ما می‌گویند که خانه‌هایمان را ترک کنیم، و وقتی ترک می‌کنیم، به کجا برویم! بیمارستان‌ها، مدارس، کلیساها، مساجد و پارک‌ها، سپس این مکان‌ها را هم بمباران می‌کنند و آن را سپر انسانی می‌نامند." او سخنرانی خود را با این اظهارات به پایان رساند: "ما از همگی شما خواهان ایستادگی با ما و ادامه فشار بر ایالات متحده و سایر قدرت‌های جهانی هستیم تا این نسل‌کشی پایان یابد. از همه شما برای ایستادگی با ما سپاس‌گزاری می‌کنم."

پس از سخنرانی سفیر، یک ویدئوی ده دقیقه‌ای نمایش داده شد که جنایات و کشتار در غزه، و درد و رنج  مادران و کودکان غزه را نمایش می‌داد. این ویدئو که توسط رایزنی فرهنگی تهیه و تولید گردیده بود چنان بر شرکت کنندگان جلسه اثر گذاشت که غالب جمعیت برای مصیبت های مردم غزه اشک ریختند.

سفیر ایران نیز به رایزن فرهنگی فرمودند ای کاش این ویدئو را در ابتدای مراسم پخش می کردید زیرا هم حزن انگیز بود و هم اثر گذار

 پس از اتمام گردهمایی شرکت کنندگان از نمایشگاه عکسی در مجاورت این گردهمایی برپا شده بود بازدید به عمل آوردند.

در این نمایشگاه، 75 عکس به نشانه سپری شدن 75 سال از تاریخ تاسیس منحوس رژیم اشغالگر، با مضامینی از جنایت های انجام پذیرفته در این 75 سال و خسارت های ناشی از بمباران های اخیر  و قربانی شدن زنان و کودکان برای بازدیدکنندگان  ارائه گردید.   

کد خبر 1732327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha