برگزاری یادواره شهدا فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: یادواره ها در ارتقاء فرهنگ دینی و مذهبی در بین مردم نقش آفرین هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام هبت اله هاشمی، امروز(۱۶ آبان) در برگزاری اولین یادواره شهدای محراب در لرستان در مجتمع توانبخشی ایثار خرم آباد اظهارداشت: هدف از برگزاری این یادواره ها زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران لرستان با اشاره به اینکه شهدای محراب برای اولین بار به همت معاونت فرهنگی این اداره کل در حال برگزاری است، افزود: امیدواریم این رویه خوبی برای برگزاری در سال های آینده باشد.

وی خاطرنشان کرد: یادواره ها در ارتقاء فرهنگ دینی و مذهبی در بین مردم نقش بسزایی دارند و همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری این یادواره قابل تقدیر است.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه همه خوبی های عالم را شهدای محراب داشتند، ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی استان در شناساندن شهدای محراب و کسانی که در راه اسلام و نظام به شهادت رسیدند اقدام کنند.

وی با اشاره به شهید محراب لرستانی، شهید حجت‌الاسلام محمد کشوری یادآور شد: این شهید والامقام  در روستای کوچکی در اطراف شهرستان خرم‌آباد به نام پیگله کشور بخش پاپی متولد و در دوران طلبگی با روحانیون مبارزی همچون شهید حجت‌الاسلام «سید فخرالدین رحیمی» و «سید نورالدین رحیمی» آشنا شد.

شهد کشوری در سال ۷۸ بعد از انجام فریضه نماز توسط عده‌ای اشرار و محارب که از وابستگان افراد ضد انقلاب بودند مظلومانه به شهادت رسید.

کد خبر 1732372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha