خیز بلند نوجوانان کرمانی برای نقش آفرینی در عرصه های مختلف

نوجوان امروز برای نقش آفرینی در عرصه های مختلف بی نیاز از ارتباط با بدنه جامعه و دولت نیست و همین امر جمعی از نوجوانان فعال کرمان را بر آن داشت تا با تشکیل شورای مشورتی نوجوانان استاندار گامی برای نقش آفرینی خود در گام دوم انقلاب بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ اردیبهشت ماه سال 1394 بود که همزمان با آئین رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب« آن 23 نفر» با حضور مسئولینی از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در کرمان؛ سایت جدید KHAMENEI.IR ویژه نوجوانان نیز رونمایی شد و آغاز به کار کرد.

یادآوری اهمیت نقش نوجوان و حضور مؤثر او در مناسبات مختلف موضوعی است که مقام معظم رهبری بارها در بیانات خود آن را مورد توجه قرار داده و برای ارزش گذاری و ارائه نقش راه به این نسل سرنوشت ساز کشور هر ساله در روز دانش آموز نیز دیداری مختص این قشر دارند.

نوجوان امروز برای نقش آفرینی در عرصه های مختلف بی نیاز از ارتباط با بدنه جامعه و دولت نیست و همین امر جمعی از نوجوانان فعال کرمان را بر آن داشت تا با تشکیل شورای مشورتی نوجوانان استاندار گامی برای نقش آفرینی خود در گام دوم انقلاب بردارند.

امروز(16 آبان 1402) اولین روز کاری این شورا پس از تشکیل رسمی آن در روز گذشته با حضور استاندار است که خبرگزاری شبستان کرمان به همین مناسبت، در گفتگو با یکی از اعضای این شورا اهداف و برنامه های کلی آن را اخذ کرده است.

این شورا که بنا به گفته اعضا برای اولین بار در استان شکل می گیرد؛ از برکت کار برای شهید اخلاقی است و نقش حلقه های میانیِ مورد تأکید مقام معظم رهبری را ایفا می کند و به دنبال شناسایی ظرفیت های حوزه نوجوانان است تا پس از آن اقدام به شبکه سازی در همه عرصه های فعالیت حوزه نوجوان اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... کرده تا در همه این عرصه ها نقش خود را ایفا کند.

اهدافی از جمله تبیین مسائل دانش آموزی و کمک قدرت شناخت نوجوانان از مسائل و مطالبات خود مورد پیگیری این شورا است ضمن آنکه آسیب شناسی و ارائه راهکار برای مسائل حوزه نوجوانان، اخذ حمایت مجموعه های نوجوانی مردمی و محله ای، ایجاد فضایی برای حضور نوجوانان در عرصه های میدانی، پیگیری جدی گام دوم انقلاب، بدنه اجتماعی حامی برای دولت و تبیین مسائل، پیگیری اردوهای راهیان پیشرفت نوجوانان و... از جمله وظایفی است که این شورا برای خود تعریف کرده است.

در کنار این شورا، میز نوجوانان اندیشکده حکمرانی مردمی نیز از سال گذشته شروع به کار کرده تا با تجمیع آراء و افکار و خلاقیت های نوجوانان، طرح های خود را به استاندار ارائه بدهد و نماینده عالی دولت نیست ظرفیت های متناسب برای اجرای آن را پای کار بیاورد.

تأکید استاندار کرمان این است، این شورا از ورود به مسائل جناحی و سیاسی خوددداری کرده و خود را درگیر این حواشی نکند.

بر اساس آنچه طی مدت فعالیت غیررسمی اعضای این شورا از شناسایی آسیب های حوزه نوجوانان احصاء شده است؛ چالش هویت در رأس آسیب های حوزه نوجوان قرار دارد که این شورا در تلاش برای اجرای راهکاری رفع این آسیب است.

گفتنی است؛ اعضای شورای مشورتی نوجوانان استاندار کرمان 12 عضو متشکل از دخرتان و پسران دانش آموز دارد که به مدت یکسال منصوب شدند.

کد خبر 1732379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha