۲۵ هزار دانش آموز در انتخابات شورای دانش آموزی شرکت کردند

مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: ۲۵ هزار دانش آموز شیروانی در بیست و ششمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در این شهرستان شرکت کردند.

فرامرز شجاعی، مدیر آموزش و پرورش شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این دانش آموزان در ۴۱۲ آموزشگاه شهری و روستایی حضور داشتند که در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۸۰۰ نفر کاندیدا شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: پس از پایان انتخابات منتخبین در تصمیم گیری های مدارس دخیل خواهند شد و منتخبین شهرستان در مجلس دانش آموزی استان عضو خواهند شد، شوراهای دانش آموزی نماینده همه دانش آموزان هستند و باید با همکاری اولیاء مدرسه و دانش آموزان و برقراری ارتباط دو سویه، نقش تأثیرگذاری در انجام رسالت خود داشته باشند.

شجاعی به اهمیت انتخابات شوراهای دانش آموزی اشاره کرد و افزود: این انتخابات در راستای تمرین مشارکت اجتماعی دانش آموزان برگزار شد و شوراهای دانش آموزی یکی از ارکان مهم و بازوی مشورتی هر مدرسه است و پشتوانه قدرتمندی برای مجموعه آموزش و پرورش هستند.

مدیر آموزش و پرورش شیروان انتخابات شورای دانش آموزی را مقدمه‌ای برای حضور دانش آموزان در تصمیمات مهم کشوری عنوان کرد و گفت: دانش آموزان با مشارکت در چنین انتخاباتی می‌آموزند که در آینده با حضور در انتخابات مهم کشوری سرنوشت کشورشان را خودشان رقم بزنند.

کد خبر 1732444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha