هشدار نمایندگان مسلمان آمریکا نسبت به افزایش تعصبات ضد فلسطینی

سه قانونگذار مسلمان در کنگره آمریکا هشدار دادند که نفرت متعصبانه ضد مسلمانان، ضد اعراب و ضد فلسطینی‌ها در بحبوحه جنگ ادامه دار اسرائیل و حماس در سیاست این کشور گسترده شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، سه قانونگذار مسلمان در کنگره آمریکا هشدار دادند که نفرت متعصبانه ضد مسلمانان، ضد اعراب و ضد فلسطینی‌ها در بحبوحه جنگ ادامه دار اسرائیل و حماس در سیاست این کشور گسترده شده است.

نمایندگان «آندره کارسون»، «ایلهان عمر» و «رشیده طالب» که همگی دموکرات هستند، به قانونی که هفته گذشته توسط «رایان زینکه»، نماینده جمهوریخواه برای اخراج اجباری برخی از فلسطینی ها از آمریکا ارائه شد، اشاره کردند و گفتند که این بخشی از موج رو به رشد تعصبات ضد مسلمانان و ضد فلسطین است که در سیاست آمریکا وجود دارد.

زینکه، یکی از مقامات سابق دولت دونالد ترامپ، این لایحه که همچنین فلسطینی‌ها را از دریافت روادید جدید و پناهندگی منع می‌کند، ارائه کرد.

این سه دموکرات مسلمان گفتند: استفاده از قدرت برای هدف قرار دادن و آزار و اذیت یک قوم یا ملیت خاص، فاشیسم و ​​تعصب خالص است. این لایحه که توسط یک مقام سابق کابینه ارائه شده است، مستقیما قانون اساسی آمریکا را نقض می کند.

این قانونگذاران همچنین به اظهارات چندین قانونگذار جمهوری خواه در مجلس نمایندگان و سنا اشاره کردند که خواستار نابودی کامل نوار غزه شده‌اند،اشاره کردند و گفتند:  این لفاظی خطرناک هم‌اکنون به قیمت جان انسان‌ها تمام می‌شود؛ همانطور که قتل پسر 6 ساله فلسطینی-آمریکایی به نام «وادیه الفیومه» در شیکاگو به‌طور غم‌انگیزی انجام شد، علاوه بر اینکه بیش از 10 هزار نفر نیز در غزه به قتل رسیدند که تقریباً نیمی از آنها کودکان بی‌گناه هستند.

آنها افزودند: ما از رهبران  هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه می‌خواهیم که به طور صریح و مشخص این اظهارات و قوانین را محکوم کنند و روشن کنند که نفرت ضد مسلمانان و ضد اعرب در سیاست ما جایی ندارد.

کد خبر 1732456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha