یادواره شهدای 19 آبان گچساران برگزار می شود

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یادواره شهدای 19 آبان شهرستان گچساران روز 18 آبان در این شهرستان برگزار می‌شود.

«سید ابوذر دیماد» در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد:آمادگی داریم یادواره شهدای دانش آموزی را با محوریت برگزاری در سطح مدارس به ویژه مدارس شاهد، برگزار کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضرورت دارد که این یادواره‌ها به منظور الگوگیری دانش آموزان در مدارس برگزار شود.

وی به واقعه ۱۹ آبان شهرستان گچساران اشاره کرد و افزود: ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران چند ماه قبل استارتی با محوریت جلسه شورای ترویج در شهرستان گچساران با موضوع قیام ۱۹ آبان ماه زدیم که آن گونه که شایسته و بایسته است در سطح استان و همچنین در خود شهر گچساران به این قیام پرداخته نشده است.

دیماد از استارت آغاز ساخت مستند شهدای ۱۹ آبان شهرستان گچساران سخن به میان آورد و ادامه داد: طرح اولیه آن را آغاز کردیم و در مرحله پژوهش قرار دارد که انشاالله این پژوهش به اتمام برسد و بتوانیم با همراهی و همکاری دو نفر از کارگردانان خوشنام استان این مستند را بسازیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یادواره شهدای شهرستان گچساران را با محوریت این موضوع روز 18 آبان در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: قیام ۱۹ آبان یک قیام استانی و مختص مردم گچساران نیست و همه استان نیز می‌توانند از ظرفیت این قیام برخوردار شوند که به عنوان مثال بعد از این قیام، شهید نورالدینی به تاسی از این قیام و در شهر بهبهان به شهادت رسید که این از اثرات قیام در جای جای استان و شهرستان‌های همجوار نمایان بود.

گفتنی است، یادواره شهدای 19 آبان شهرستان گچساران با سخنرانی سردار عبدالرضا حاجتی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور روز 18 آبان ماه جاری ساعت 9 صبح در سالن اجتماعات شرکت نفت و گاز گچساران برگزار می‌شود.

کد خبر 1732481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha