افزایش رضایتمندی مردم مورد توجه دیوان عدالت اداری باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: باید عملکرد دیوان عدالت اداری با برقراری ارتباط با دستگاه ها در سطوح مختلف برای مردم با هدف امید آفرینی و تقویت اعتماد عمومی تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقرمحمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران در نشست با حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری- رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه گاهی ساز و کاری با یک انگیزه خوب ایجاد می شود اما وقتی به زیرساخت اولیه توجه نشده آن ساز و کار خاصیت و اثری که باید در جلب رضایت مردم و ایجاد و نگهداشت سرمایه اجتماعی ندارد، اظهار کرد: اصل ایجاد دیوان عدالت اداری در قانون اساسی به جا بوده اما کمبود قاضی و ... لوازم کار این دیوان است که باید جبران شود.

وی با بیان اینکه دستگاه ها و نهادها باید بگونه ای کار کنند که زمینه بروز شکایت کاهش یابد، افزود: فرهنگ سازی و برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی از ملزومات افزایش رضایتمندی مردم از دستگاه ها می باشد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به جایگاه جهاد تبیین برای جلب رضایت مردم از دستگاه ها، گفت: باید عملکرد دیوان عدالت اداری با برقراری ارتباط با دستگاه ها در سطوح مختلف برای مردم با هدف امید آفرینی و تقویت اعتماد عمومی تبیین شود.

وی با بیان اینکه احقاق حقوق مردم و جلب رضایت مردم باید مورد توجه دیوان عدالت اداری باشد، افزود: دادن احکام به حق مهم و ضروری است البته اگر احکامی به ناحق داده شود آسیب های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی جامعه نسبت به حقوق شهروندی و چگ.نگی بیان مطالبات شان تاکید کرد و گفت: مردم باید با شیوه احقاق حقوق شان از دیوان عدالت اداری آشناشوند.

کد خبر 1732494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha