تقویت شعر بومی موجب ترویج هویت و فرهنگ مازندران می شود

آهنگر با بیان اینکه برای انتقال فرهنگ ناب استان مازندران اولین خاستگاه تشکیل حکومت علویان در ایران، ابزاری بهتر از هنر وجود ندارد، گفت: باید با تقویت شعر بومی زمینه ساز ترویج هویت و فرهنگ این مرز و بوم باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، احسان آهنگر-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در دومین همایش استانی شعر بومی «شورِم» که به مناسبت پاسداشت هفته ملی مازندران با حضور شاعران برجسته ی استان به میزبانی شهرستان محمودآباد برگزار شد، با بیان اینکه تقویت شعر بومی تقویت گویش، زبان و فرهنگ بومی است، اظهار کرد: تقویت شعر بومی در حقیقت تقویت هویت مازندرانی است.

وی با بیان اینکه هویت مردم هنر دوست و هنرمند این مرز و بوم در تاریخ باشکوه و ارزشمندی که با مردمان این سرزمین گره خورده ریشه دارد، افزود: ما امانت دار این تاریخ و فرهنگ با افتخار هستیم باید برای حفظ و انتقال این فرهنگ ناب تلاش کنیم.

تقویت شعر بومی موجب ترویج هویت و فرهنگ مازندران می شود

آهنگر با بیان اینکه برای انتقال فرهنگ ناب استان مازندران اولین خاستگاه تشکیل حکومت علویان در ایران، ابزاری بهتر از هنر وجود ندارد، گفت: تمام تلاش ما این است برای ترویج و تعمیق فرهنگ اصیل مازندران گام های موثری برداشته شود.

وی با بیان اینکه مازندران را به دریای قشنگ، جنگل های هیرکانی، درختان بلند وسرسبز، مشاهیر، مفاخر دینی، علمی، هنری و فرهنگی نظیر علامه حسن زاده آملی(ره)، نیما یوشیج، آیت الله کوهستانی(ره)، سلمان هراتی، امیر پازواری، جوادی آملی، حسن یزدانی و... می شناسند، افزود: مازندران را به شهیدان بصیر، طوسی، شیرودی و ... می شناسند.

آهنگر با بیان اینکه مهمترین رسالت ما تبیین و ترویج فرهنگ اصیل مازندران برای نسل نو است، گفت: بخش عظیم هویت مردم مازندران مشاهیر و مفاخر علمی، دینی، فرهنگی و هنری است که نام مبارک آن ها بر تارک تاریخ دیار علویان می درخشد نباید با برخورداری از این هویت غنی فرهنگی، دینی و هنری نوجوانان و جوانان استان مشکل هویت داشته باشند.

به گزارش شبستان، در دومین همایش استانی شعر بومی «شورِم» از برخی از شاعران برجسته استان مازندران تقدیر بعمل آمد.

کد خبر 1732606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha