هند از برپایی تظاهرات در حمایت از فلسطین جلوگیری می کند

مقامات هند از برپایی هرگونه تظاهرات در همبستگی با فلسطین اشغالی در کشمیر جلوگیری می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، ساکنان ورهبران مذهبی کشمیر به آسوشیتدپرس اعلام کردند: مقامات هندی هرگونه برپایی تظاهرات در همبستگی با فلسطین اشغالی را در کشمیر ممنوع کردند و از واعظان مسلمان خواستند در خطبه‌ها خود به جنگ غزه اشاره نکنند.

این محدودیت‌ها بخشی از تلاش هند برای جلوگیری از هرگونه اعتراض است که می تواند به خواسته‌هایی برای پایان دادن به حکومت دهلی نو در این منطقه مورد مناقشه تبدیل شود.

میرویز عمر فاروق، یکی از رهبران اصلی مقاومت و از علمای مسلمان کشمیر، گفت: از دیدگاه اسلام ما باید صدایمان را علیه ظلم در غزه بلند کنیم، اما ما مجبور به سکوت هستیم.

وی افزود: از آغاز جنگ غزه هرجمعه ، در بازداشت خانگی قرار دارد. برپایی نماز جمعه در بزرگ‌ترین مسجد این منطقه در سرینگر، شهر اصلی کشمیر ممنوع شده است.

این درحالی است که در بزرگ‌ترین پایتخت‌های جهان تظاهرات در حمایت از فلسطین اشغالی به ویژه نوار غزه و محکومیت اسرائیل و جنایت‌های این رژیم برگزار می شود.

آمارشهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 10هزار و 569 نفر رسیده که چهارهزار و 324 نفر آنها کودک و دو هزار و 823 نفر آنها زن و 649 نفر آنها سالمند هستند، همچنین از هفتم اکتبر تاکنون 26 هزار و 475 نفر از مردم غزه زخمی شدند.

کد خبر 1732699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha