رسیدن به قله‌های دانش، معنویت و پیشرفت در گرو تلاش فراوان است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه رسیدن به قله های رفیع علم و دانش، معنویت و پیشرفت در گرو تلاش فراوان است، گفت: دانش آموزان از فرصت جوانی برای رسیدن به قله های رفیع تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی، امروز(۱۸ آبان) در جمع هزار نفری دانش آموزان در راستای اجرای طرح محراب در راستای ترویج فرهنگ نماز و آشنایی دانش آموزان با آموزه‌های دینی، در مسجد امام حسن عسکری(ع) خرم آباد، اظهاراشت: دوران نوجوانی و جوانی دوران پرنشاط و پر جنب و جوشی است و انسان زمانی که در این چنین اجتماعاتی قرار می‌گیرد احساس جوانی و نشاط می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به حدیث نورانی «بَقِیَّةُ عُمرِ المُؤمِنِ لا قیمَةَ لَها، یُدرِکُ بِها ما قَد فاتَ، و یُحیی ما ماتَ»، از حضرت علی(ع) در خصوص استفاده از عمر افزود: شما دانش آموزان و جوانان در سنی هستید که در حال رویش هستید، به هر جایی که عزم و اراده کنید می‌توانید آن را بدست آورید، شما مانند یک درختی هستید که در حال نمو هستید، لذا می‌شود این ریشه‌ها یک ریشه‌های عمیق و تنه‌های تنومند پرشاخه، و پرثمر باشد.

وی عنوان کرد: استفاده نکردن از فرصت‌ها و به هدر دادن آن ها پشیمانی دارد و اگر کسی فرصت‌های عمر را، فرصت‌های دانش آموزی را از دست داد، دچار غم و اندوه می‌شود، پس از این فرصت‌ها کمال استفاده را بکنید.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با برشمردن فضای مطلوب تحصیل و امکانات آموزشی و پژوهشی، تاکید کرد: استفاده از فرصت خودسازی و کسب معنویت مورد توجه ویژه دانش آموزان قرار گیرد.

وی بیان کرد: رسیدن به قله های رفیع علم و دانش، معنویت و پیشرفت و اخلاق در گرو عزم راسخ و پولادین، تلاش و کوشش و مجاهدت فراوان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه دشمنانی بر سر این راه حضور دارند که با ایجاد نظام تک قطبی بدنبال ایجاد سدی در مقابل پیشرفت مردم ایران هستند، بیان کرد: دانش آموزان و نوجوانان و جوانان امروز ما با همت و کار مضاعف و پیروی از ۹۰۵ شهید دانش آموز استان لرستان، خستگی ناپذیر در این راه قدم خواهند برداشت.

وی خون پاک همه شهدا خصوصا ۹۰۵ شهید دانش آموز و ۱۹۵ معلم و استاد شهید را بابرکت دانست و ادامه داد: مجاهدت آنها این مملکت را به این نقطه رساند واکنون علی رغم همه مشکلات،  فراز و نشیب های موجود و به دور از هرگونه یأس و نا امیدی این آمادگی را در میان دانش آموزان و نوجوانان و جوانان ایران اسلامی و استان لرستان مشاهده می‌کنیم، که ان شاءالله کشورمان ساخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر ضرورت حفظ هوشیاری و مبارزه مستمر با شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار گفت: کسانی که که دم از حقوق بشر و نیکه دم از مردم می‌زنند، ولی الان می بینیم که در جایی مانند غزه چه اتفاقی می‌افتد و هیچ گاه عکس العملی نشان نمی‌دهند، اما ان شاءالله پیروزی مردم غزه و آزادسازی فلسطین نزدیک است.

کد خبر 1732709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha