ترویج و تعمیق فرهنگ اصیل مازندران نیازمند فرهنگ سازی و تبیین است

رمضانی گفت: ترویج و تعمیق فرهنگ اصیل مازندران نیازمند فرهنگ سازی و تبیین است و باید از همه داشته های فرهنگی در این راستا استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، مرتضی رمضانی- سرپرست فرمانداری نکا امروز در همایش بزرگ روز مازندران در سالن ارشاد نکا اظهار کرد: مازندران همچون‌نگینی در کشور به واسطه رشادت های شهدای ما می درخشد و بهشت مازندران را مدیون رشادت ها و از خودگذشتگی های شهدا هستیم.

وی افزود: مازندران و سرسبزی و دریا و جنگل و مردم نجیب مازندران، لطف خداوند به ماست.

سرپرست فرمانداری نکا یادآور شد: فرهنگ و رسوم و سنن مازندران غنیمتی بزرگ است که باید حفظ و به ایندگان‌منتقل شود.

وی افزود: ۱۴ آبان ماه روز مازندران است و به مدت یک هفته تا ۲۰ آبان‌ ماه به نام هفته مازندران‌نامگذاری شد و باید آگاهی لازم در راستای فرهنگ غنی مازندران ایجاد شود.

رمضانی گفت: وجود صنایع بزرگی همچون‌نیروگاه نکا، سیمان نکا، جاذبه های توریستی در حوزه گردشگری و روستاهای بکری که سنت و فرهنگ شهرستان و مازندران را حفظ کردند.

وی یادآور شد: فرهنگ، هنر، آداب و رسوم‌مازندران‌گنج نهفته ای است که باید در قالب فرهنگ و هنر به کشور و جهان شناسانده شود.

همایش گرامیداشت روز و هفته مازندران در نکا با حضور و سخنرانی مرتضی‌رمضانی سرپرست فرمانداری نکا و مسئولان شهرستانی در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این همایش ضمن سخنرانی سخنرانان پیرامون مازندران و فرهنگ غنی دیار علویان، برنامه‌هایی مانند اجرای سرود مازندرانی توسط دانش‌آموزان دبستان ابتدایی دانش، آیین رونمایی از کتاب تاریخ اجتماعی نکا نوشته دکترزبیده‌سورتچی و دکترعلی‌رستم‌نژاد، نمایشگاه جانبی شناخت آداب و رسوم مازندران و صنایع دستی برگزار شد.

کد خبر 1732768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha