مسئولین برای حل مشکل انباشت زباله در منطقه خواچکین خمام تدبیری بیاندیشند

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان‌اینکه مردم روستای خواچکین و روستاهای اطراف از مشکل دپو و انباشت زباله در منطقه خواچکین گلایه‌مند هستند، گفت: مسئولین برای حل مشکل انباشت زباله در منطقه خواچکین خمام تدبیری بیاندیشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خمام، حجت‌الاسلام هادی حبیبی در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سالروز شهادت شهید طهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران،اظهارکرد: نتایج بزرگ و ارزشمند کارهای این شهید والامقام را ما امروز می‌بینیم.

امام جمعه خمام با بیان‌اینکه امروز شاگردان شهید طهرانی‌مقدم، موشک هایپرسونیک(مافوق صوت) را تولید کردند، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: اگر اسرائیل کوچکترین شیطنتی انجام دهد حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم و الحمدالله موشک‌های ما در ظرف ۷ دقیقه به خاک اسرائیل می‌رسد و دشمنان نمی‌توانند هیچ غلطی علیه امنیت کشورما انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در حال نسل کشی و ذبح زنان و بچه‌های مسلمانان هستند، تصریح‌کرد: با کمال تاسف سران خائن و منافق بعضی کشورهای اسلامی سوخت جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را تامین می‌کنند بعد در رسانه‌ها قیافه حامی فلسطین و غزه را می‌گیرند.

حجت‌الاسلام حبیبی به فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: کتاب ابزار رسیدن به کمال و ابزارعلم و پیشرفت جوامع است.

خطیب نماز جمعه خمام با بیان‌اینکه با کتاب و مطالعه فرهنگ نهادینه می‌شود، ادامه داد: اگر با کتاب و مطالعه انس نداشته باشیم خسارت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمام ادیان آسمانی و بزرگ تاریخ ازطریق کتاب جاودان ماندند، تصریح‌کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند« امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است.

حجت‌الاسلام حبیبی اظهارکرد: بهترین دوست و غذای روح کتاب خوب است و  شخصیت، آرامش ومعلومات ما را بالا می‌برد.

امام جمعه خمام در ادامه از توزیع لوازم‌التحریر، کیف مدرسه، یخچال، بخاری، آبگرمکن و ... توسط کمیته امام خمینی(ره) این شهرستان در بین دانش‌آموزان نیازمند و خانواده‌های آنان خبر داد و از کمک‌های خیرین در این راستا تقدیر و تشکر کرد.

وی از دپو و انباشت زباله در محدوده روستای خواچکین انتقاد کرد و گفت: دپو و انباشت کردن زباله درمحدوده روستای خواچکین موجب نگرانی مردم شده است و دنبال مقصر نمی‌گردیم، پاسکاری کار بسیار زشتی می‌باشد و دپوی زباله معضل دیروز و امروزهم نیست.

حجت‌الاسلام حبیبی با اشاره به اینکه روزانه حجم زیادی از زباله شهرستان خمام در منطقه خواچکین انباشت می‌شود و تنفس برای مردم منطقه و روستاهای اطراف مشکل شده است، خاطرنشان‌کرد: یک راهکار بسیار مهم تفکیک زباله از مبدا است و می‌طلبد مسئولین پای کار باشند و فرماندار، شهردار، نمایندگان مجلس، شورای اسلامی شهر برای حل مشکل تدبیر اساسی داشته باشند چرا که از این مسئله ساکنین روستا و روستاهای اطراف شدیدا گلایه‌مند هستند.

کد خبر 1732789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha