اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی ناتوانی خود را به جهان اثبات کرد

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: اسرائیل با نیروها و ابزارهای جنگی‌اش در مقابل گروه اندکی از مردم غزه، ناتوانی خود را به جهان اثبات کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه نخست را به ویژگی‌های مومنان اختصاصداد و اظهار کرد: خداوند متعال گاهی برای فهماندن یک موضوع مثل می‌زند، مثلاً می‌خواهد بگوید اعمال کفار از بین می‌رود، آن را به خاکستر مثال می‌زند که وقتی چوب خاکستر می‌شود باد آن را می‌برد.

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به اینکه خداوند به پیغمبر گرامی اسلام فرمود «ما برایت مثال می‌زنیم تا مردم بهتر بفهمند، گفت:خداوند در رابطه با کسانی که پیغمبر آخرالزمان را انکار کردند فرمود: «مثل درازگوشی هستند که کتاب‌هایی رو حمل می‌کنند».

وی یکی از ویژگی‌های مومنان را در سوره بقره آیه ۲۶۱ یادآور می شود و می افزاید: «کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می‌کنند همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند، هر خوشه هم صد دانه بدهد، بنابراین هر یک دانه گندم ۷۰۰ دانه می‌شود».

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه خداوند متعال می‌فرماید «شما هم به مردم انفاق کنید ۷۰۰ برابرش می‌کنم»، بیان کرد:خداوند به پیغمبر فرمود :« به عزت و جلالم موجودی را نیافریدم که او را بیش از مومن دوست داشته باشم».

خطیب نماز جمعه مارگون تاکید کرد: خداوند به مومن سه چیز می‌دهد «او را در دنیا عزیز می‌کند، در آخرت رستگار است و در چشم مردم ابهت دارد».

وی ادامه داد: شخصی محضر امام محمد باقر علیه السلام در حالی که می‌لرزید گفت: «من با خیلی‌ها بحث و جدل کردم، اما ابهت شما من را گرفته و نمی‌توانم حرف بزنم» که این نشان دهنده ابهتی است که خدا در وجود امام معصوم و مومن قرار می‌دهد.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: مومن کسی است که یک سه ضلعی در زندگیش باشد «الْإِیمَانِ، الْإِیمَانُ مَعْرِفَةٌ بِالْقَلْبِ وَ إِقْرَارٌ بِاللِّسَانِ وَ عَمَلٌ بِالْأَرْکَانِ مومن کسی است که در قلبش شناخت و معرفت داشته باشد، با زبانش هم بگوید و با عملش هم تایید کند»، نمی‌توان گفت کسی که یکی از این ویژگی‌ها را نداشته باشد مومن است.

امام جمعه شهرستان مارگون خاطرنشان کرد: اگر انسان معرفت داشته باشد، با زبان هم خدا را بستاید ولی با عملش تایید نکند، مومن نیست.

وی اظهار کرد: کسانی که می‌گویند ما خدا را دوست داریم هم در قلب و هم در زبان اما نماز نمی‌خوانیم، به آنها می‌گوییم تا زمانی که با ارکان تایید نشود، در غرفه مومنان قرار نخواهی گرفت.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: گاهی یک لحظه غفلت از خدا باعث یک عمر پشیمانی و ندامت می‌شود، مثل آدمی که یک لحظه از رانندگی غفلت می‌کند، ممکن است دیگر روی این دنیا را نبیند و از دنیا برود. آدمی که یک لحظه از خدا غفلت کند، در بند اسارت قرار می‌گیرد.

امام جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: حضرت یوسف علیه السلام بنده خوب خدا و پیغمبر خدا بود، وقتی به جرم بی‌گناهی به زندان افتاد، خداوند متعال تعبیر خواب را به او آموخت.

وی یادآور شد: وقتی دو نفر جوان زندانی خواب دیدند، آنها را تعبیر کرد و به یکی از آنها فرمود «هنگامی که ساقی پادشاه شدی، نزد پادشاه یادی از ما کن که ما بی‌گناه به کنج زندان افتادیم».

حجت الاسلام خواجه پور گفت: در همان لحظه خداوند متعال به حضرت یوسف علیه السلام وحی کرد که «ای یوسف چه کسی تعبیر خواب را به تو آموخت؟، چه کسی تو را نزد پدرت یعقوب محبوب کرد، کاروان را بر سر چاه آورد و تو را نجات داد؟ تو را از دام گناه و مکر زنان نجات داد؟ که حضرت عرض کرد تو ای پروردگار من».

خطیب نماز جمعه مارگون افزود: خداوند فرمود «حالا که تمام کارهای تو دست من است چطور شد که به غیر از من پناه بردی و به من پناه نیاوردی؟ به خاطر اینکه به مخلوق من رو کردی و چیزی از من طلب نکردی، باید هفت سال دیگر در زندان بمانی».

وی با اشاره به اینکه باید در تمام لحظات عمر خود از خدا و به او توکل کنیم، بیان کرد: اگر خالص شویم، مورد لطف و عنایت پروردگار خواهیم بود.

حجت الاسلام خواجه پور در خطبه های سیاسی نماز با اشاره به مسئله غزه و فلسطین، گفت: آماری که از خسارت تجهیزات جنگی ارتش رژیم صهیونیستی در جریان نبرد زمینی غزه منتشر شده، اوج شکست و هزینه سنگین جنگ برای صهیونیست‌ها را نشان می‌دهد.

امام جمعه شهرستان مارگون یادآور شد: ارتش اشغالگر در نوار غزه در هر روز، 22‌ تانک و خودرو زرهی خود را از دست می‌دهد و اگر جنگ زمینی ادامه یابد، این آمار به هزاران مورد هم خواهد رسید.

وی ادامه داد: اکنون که ارتش رژیم صهیونیستی با حمایت همه‌جانبه نیروهای آمریکایی و سایر کشورهای غربی مانند آلمان و انگلیس عملیات زمینی خود در نوار غزه را دنبال می‌کند، بسیاری گفته‌اند که صهیونیست‌ها در این عملیات با شکست مواجه خواهند شد.

حجت الاسلام خواجه پور اظهار کرد: از سوی دیگر، جنگ تاثیر اقتصادی بسیار منفی را بر تل‌آویو برجای گذاشته و خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده که رژیم صهیونیستی هفت میلیارد دلار از ذخایر خارجی خود را طی یک ماهی که از جنگ غزه گذشته، از دست داده است.

خطیب نماز جمعه شهرستان مارگون گفت: نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز گفته که نتانیاهو به دلیل ناکامی در دستیابی به امنیت دولتی، از نظر روحی نابود شده است.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل که پنجمین ارتش نظامی جهان را دارد با حمایت آمریکا و همپیمانانش در مقابل مردم بی‌دفاع غزه ناتوانی خود را اثبات کرده است.

حجت الاسلام خواجه پور گفت: اگرچه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در مقابل دشمنان به شهادت رسید و سرش را از بریدند، اما آیا می توان گفت پیروز میدان عمر سعد بود ؟ هرگز نمی‌توان پیروز حادثه عاشورا را عمر سعد و همپیمانانش دانست، بلکه پیروز این میدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بود.

امام جمعه شهرستان مارگون تاکید کرد: اسرائیل با نیروها و ابزارهای جنگی‌اش در مقابل گروه اندکی از مردم غزه، ناتوانی خود را به جهان اثبات کرد.

وی تصریح کرد: شجاعت و هنر به این است که نظامیان جبهه حق و باطل زمینی در مقابل همدیگر قرار بگیرند و مبارزه کنند و شکست یا پیروزی را به دست بیاورند، نه این که با پرتاب کردن موشک های پیشرفته، به جان زنان و کودکان بی گناه بیفتی بعد هم انتظار داشته باشی پیروز میدان باشی، در حالی اثبات کردی در مقابل این ملت مظلوم ناتوان ترین کشور دنیا هستید.

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: باید نخست به نسل جوان بفهمانیم که مسأله غزه و اسرائیل نیست، بلکه معیار حق و باطل بوده و حق مردم بیگناه فلسطین و باطل رژیم غاصب صهیونیست است .

امام جمعه شهرستان مارگون در فراز دیگری از خطبه ها، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار چند روز قبل با دانش‌آموزان و دانشجویان، آنها را به داشتن تحلیل در وقایع مختلف توصیه کردند.

وی اهمیتِ داشتن تحلیل برای نوجوانان و جوانان را موضوع مهمی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با دانش‌آموزان و دانشجویان به مناسبت ۱۳ آبان خطاب به آنها فرمودند: «شما باید از اصل انقلاب اسلامی تحلیل داشته باشید، از قضیه‌ دفاع مقدس، جنگ هشت‌ساله، از قضایای گوناگونی که در دهه‌ ۶۰ اتفاق افتاد، از واگرایی‌هایی که در دهه‌ ۷۰ اتفاق افتاد باید تحلیل داشته باشید، از حوادث گوناگونی که در دهه‌ ۹۰ و ۸۰ اتفاق افتاد باید تحلیل داشته باشید، یعنی بدانید، تشخیص دهید که این حادثه چه بود، از کجا شروع شد، کی پشت این حادثه بود، نتیجه‌ این حادثه چه بود.»

حجت الاسلام خواجه پور بیان کرد: فلسفه و علت این تاکید رهبری به نسل نوجوان و جوان این است که تحلیل درست داشته باشند، تحلیل یعنی بررسی لایه‌های پنهان و آشکار یک موضوع است.

امام جمعه شهرستان مارگون یکی از ابزارهای دشمن را تحریف تاریخ دانست و افزود: اگر نقطه ای نگاه کنیم، تاریخ به ما تحلیل درست ماجرا را آموزش می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه در بسیاری از موارد جای ظالم و مظلوم تغییر می‌کند، اظهار کرد: در وقایع اخیر و ماجرای جنگ غزه، اگر نقطه‌ای به ماجرا نگاه کنیم، حماس به اسرائیل حمله کرده ‌اما اگر روندی و تحلیلی نگاه کنیم، می‌بینیم بیش از 70 سال است که اسرائیل ظلم می‌کند و حماس از خود دفاع کرده است.

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: اگر به ماجرای تسخیر لانه جاسوسی نقطه‌ای نگاه شود، به ظاهر ما آغازگر درگیری با آمریکا بوده‌ایم، اما اگر تحلیل سیاسی داشته باشیم، خواهیم دید که نخستین دعواها توسط آمریکا اتفاق افتاد و بعد از اینکه ما نفت را ملی کردیم، آمریکا و انگلیس ما را تحریم کردند و بعد آمریکا در آن دوران در ایران علیه دولت مصدق کودتا انجام داد.

خطیب نماز جمعه مارگون بیان کرد: در مورد چرایی ورود ما به خاک عراق در زمان جنگ اگر نقطه‌ای ببینیم، ما مقصر هستیم، اما وقتی تحلیلی ببینیم، مشخص می‌شود که ما مورد تهاجم قرار گرفته‌ایم و عراق به ما حمله کرده است.

وی خاطرنشان کرد: راه خنثی کردن این اثرگذاری منفی و جهت دار دشمن بر روی ذهن جوان و نوجوان ما، جهاد تبیین است، یعنی در فضائی که دشمن تمام‌قد به فکر و ذهن جوان و نوجوان ما حمله کرده، ما بتوانیم این گره‌های ذهنی را باز کنیم.

حجت الاسلام خواجه پور تاکید کرد: باز کردن این گره‌های ذهنی جهاد تبیین لازم دارد، یعنی به قول مقام معظم رهبری در این جریان گمراه‌کننده که از همه طرف جوان را به سمت خودش می‌کشانند، بتوانیم راه درست و دقیق را به او نشان دهیم.

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به بهترین راه برای تربیت نسل نوجوان مجهز به تحلیل و بصیرت و قدرت تشخیص حق و باطل، ادامه داد: بهترین راه در بحث اصلاح نظام آموزشی و تحول در سیستم‌های آموزشی و تربیتی‌، بازنویسی کتب درسی و توانمندسازی معلمان و خانواده برای ارتباط صحیح با نوجوان و جوان نسبت به شبهاتی که با آنها مواجه می‌شود و باز کردن گره‌های ذهنی اوست.

وی به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و ادامه داد: لازم است که مردم را کتاب خوان باشند، اما از این واجب‏تر، آن است که استعداد نویسندگی را در بین مردم پیدا کنیم و تولید کتاب کنیم.

حجت الاسلام خواجه پور گفت: امروز کتابخوانی و علم ‏آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است.

امام جمعه شهرستان مارگون خاطرنشان کرد: برای یک ملت، خسارتی بزرگ است که افراد آن با کتاب سر و کاری نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه توقع مقام معظم رهبری از همه‏ مردم این است که کتاب و کتابخوانی را جدی بگیرند، افزود: در جامعه‏ اسلامی، کتابخوانی باید همگانی و فراگیر شود و در جامعه‏ کتابخوان، پدیدآورنده‏ کتاب و عرضه‏ کننده‏ آن باید گرامی داشته شود.

حجت الاسلام خواجه پور دین و دنیای بشر، جسم و جان انسان را به برکت تغذیه کتاب دانست و افزود: فرآیند کمال بشری به وسیله‏ کتاب تحقق می‏یابد.

خطیب نماز جمعه مارگون ضمن گرامی داشت هفته سلامت بانوان، ادامه داد: همه مردم باید جهت سلامت، تندرستی و آرامش زندگی خود تلاش کنند.

وی ساخت کلینیک توسط سرمایه گذار کارخانه سیمان مارگون را یادآور شد و حاج عباس فواز سرمایه گذار لبنانی به جهت این محبت به شهرستان مارگون تقدیر کرد.

کد خبر 1732795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha