انتقاد امام جمعه بندر آستارا از وضعیت نامناسب خدمات شهری

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی از وضعیت نامناسب خدمات شهری و انباشت زباله در سطح شهر و عدم پاکیزگی برخی معابر گلایه کرد و گفت: طی تذکراتی که به شهردار دادم تغییراتی را در مدیریت خدمات شهری اعمال کردند که امیدواریم آثار مطلوب آن را به زودی مشاهده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری‌ارومی در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان در ادامه بحث تربیتی خود به بیان آثار تواضع در زندگی فردی و اجتماعی افراد پرداخت و اظهارکرد: تواضع باعث جلب محبت مردم و تکبر باعث بدگویی دیگران خواهد شد و تواضع ریشه همه خوبی‌ها و دلیل قبول عبادات است.

خطیب جمعه بندر آستارا در خطبه دوم با اشاره به ۱۹ آبان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، به بیان ارزش و جایگاه علم به عنوان یکی از صفات خداوند عالم و برتری اهل علم و دانشمندان بر دیگر افراد جامعه، گفت: متأسفانه طاغوت‌ها و مستکبران عالم از این امانت الهی برای ساختن سلاح‌های کشتار جمعی و قتل و جنایت استفاده می‌کنند.

وی تصریح‌کرد: افراد خوب و خدمتگزاری در طول تاریخ با بهره‌گیری شایسته از علم و دانش از آن برای عمران و آبادانی و خدمت به انسان ها استفاده کرده‌اند و از خود خدمات ماندگاری به جای گذاشته‌اند اما امروزه علم و دانش به ابزاری برای سوء استفاده و تجارت‌های ناسالم با جان انسان‌ها تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی، ضمن گرامیداشت یاد علامه طباطبایی(ره) ایشان را یکی از شخصیت‌های بی نظیر عالم اسلام دانست و خاطرنشان‌کرد: بعد علمی ایشان در کتاب ارزشمند تفسیر المیزان با آن روش دقیق و خاص تفسیری آشکار است.

وی ادامه داد: علامه طباطبایی(ره) در عرفان از شاگرد آیت‌الحق قاضی طباطبایی(ره) و خود استاد بزرگانی همچون: شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید مفتح، علامه جوادی آملی و بسیاری از شیفتگان و تشنگان خداشناسی بود و در تقوا و خداترسی الگو و نمونه بود و حتی نسبت به اهل خانه و حقوق آنان بسیار مراعات می‌کرد و اهل صَمت و سکوت بود و در دوران تحصیل در نجف مورد عنایت خاصّه حضرت ولیعصر(عج) قرار گرفته بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر آستارا با گرامیداشت روز ۲۴ آبان ماه، روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار، کتاب رو محل ظهور علم و دانش دانست و افزود: هر چند شکل ظاهری کتاب‌ها تغییر کرده و کتاب‌های الکترونیکی و صوتی با کتاب‌های مکتوب رقابت می‌کند ولی مهم اصل مطالعه و افزودن علم و دانش در انسان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه بندر آستارا در بیان مشکلات و معضلات شهرستان از وضعیت نامناسب خدمات شهری و انباشت زباله در سطح شهر و عدم پاکیزگی برخی معابر گلایه کرد و ادامه داد: طی تذکراتی که به شهردار دادم تغییراتی را در مدیریت خدمات شهری اعمال کردند که امیدواریم آثار مطلوب آن را به زودی مشاهده کنیم.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی از زحمات شهردار و مجموعه زحمتکش شهرداری در اقدامات زیرساختی همچون آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌ها، تعریض معابر عمومی، ایجاد کانال و جوی‌های بزرگ جهت هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی تقدیر و تشکر کرد و گفت: پرداختن به کارهای زیرساختی نباید باعث غفلت و فراموشی از کارهای ظاهری و بصری در حوزه خدمات شهری شود.

کد خبر 1732801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha