مراسم گرامیداشت «روز شهید حزب‌الله» در صیدای لبنان+عکس

حزب‌الله لبنان با حضور شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی، مراسم «روز شهید» را در میدان «قدس» صیدا برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از صیدا اون لاین، امروز شنبه 11 نوامبر مصادف با 20 آبان ماه) مصادف با روز شهید در لبنان است.

در 20 آبان 1361، احمد قصیر، جوان 17 ساله در یک عملیات استشهادی به یک ساختمان نظامی اسرائیلی در شهر صور حمله انتحاری کرد.

هرساله حزب‌الله لبنان به همین مناسبت مراسمی در این کشور برگزار می‌کند.

در همین راستا، حزب الله لبنان به مناسبت روز شهید حزب الله مراسم تجلیل از شهدا و محکومیت کشتارهای وحشیانه علیه مردم غزه با عنوان (احیاء علی طریق القدس) را در میدان قدس صیدا برگزار کرد.

مراسم گرامیداشت «روز شهید حزب‌الله» در صیدای لبنان+عکس

در این مراسم، نمایندگانی از احزاب لبنان و جناح های ملی فلسطین و جمعی از علما و شخصیت های سیاسی، اجتماعی و مدنی صیدا شرکت داشتند.

این مراسم با پخش سرود لبنان و فلسطین و سرود حزب الله آغاز شد و سپس با ادای سوگند و برافراشته شدن پرچم فلسطین بر روی مجسمه قدس ادامه یافت.

در این مراسم، شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت و «حسین حاج حسن» رئیس فراکسیون نمایندگان بعلبک- هرمل و عضو ارشد فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان سخنرانی کردند.

مراسم گرامیداشت «روز شهید حزب‌الله» در صیدای لبنان+عکس

حسین حاج حسن گفت: امسال روز شهید در حالی فرا رسید که ما در دل نبرد و دفاع از فلسطین و غزه و کرانه باختری و طوفان الاقصی قرار داریم و  کاروان شهدا، قربانی‌های خود را به فلسطین و قدس تقدیم می‌کند. وی افزود: طوفان الاقصی، یک شکست استراتژیک است و تا زمان نابودی موجودیت در حافظه دشمن حک خواهد شد.

عضو ارشد فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در ادامه تاکید کرد: طوفان الاقصی همچنین روز پیروزی بزرگ و باشکوه  خود را بر دشمن صهیونیستی در حافظه ملت حک خواهد کرد. این روز در حافظه تاریخ نقش می‌بندد که فرمانروای مستکبر آمریکا شیطان بزرگ است، این دشمن نه تنها شریک آنچه در فلسطین می گذرد، بلکه مغز متفکر، تصمیم گیرنده، تامین کننده مالی، تفنگچی، مجری است. آمریکا شریک هر قطره خون، زخم هر مجروح، عذاب هر زندانی، و یتیم هر یتیم است.

مراسم گرامیداشت «روز شهید حزب‌الله» در صیدای لبنان+عکس

نماینده حاج حسن، در ادامه سکوت کشورهای عربی و اسلامی حامی غزه را با بیانیه‌های توخالی و کمک‌های ناچیز محکوم کرد و از روشنفکران رژیم‌های عربی خواست صدای خود را بلند کرده و نه تنها جنایات صهیونیست‌ها، بلکه آمریکا و همه کشورهای شریک غربی، اروپایی و عربی در خصوص آنچه در فلسطین انجام می‌دهند را افشا کنند.

حاج حسن در پایان خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها و بسیاری دیگر با آنها فکر می کنند با کشتارهای شبانه روزی در غزه اراده مردم را می توانند در هم بشکنند، اشتباه می‌کنند. آنها باید بدانند که نسلی که امروز با شما می جنگد، از نوادگان نسلی است که بزرگ‌ترهایشان شهید شدند و بچه ها عشق به این امر را از پدران و اجدادشان به ارث برده‌اند و شجاعانه در میدان مقاومت حاضر هستند.

مراسم گرامیداشت «روز شهید حزب‌الله» در صیدای لبنان+عکس

کد خبر 1732914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha