کنگره ملی شهدای دانشجو معلم خراسان جنوبی برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی از برگزاری اولین کنگره ملی شهدای دانشجو معلم استان در ۲۲ آبان‌ماه در حسینیه جماران بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدجواد اکبری مطلق امروز (۲۰ آبان) در نشست خبری اظهار کرد: کنگره ملی شهدای دانشجو معلم این استان برای اولین‌بار در سطح کشور برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری این کنگره شهدا در ۲۲ آبان‌ماه در محل حسینیه جماران بیرجند ادامه داد: تعداد ۴۰ شهید دانشجو معلم در استان شناسایی شده که از این تعداد هشت شهید مربوط به شهرستان فردوس، ۱۰ شهید مربوط به سرایان، هفت شهید مربوط به بشرویه است و در شهرستان‌های طبس و سربیشه هر کدام چهار شهید، در خوسف یک شهید، بیرجند یک شهید و زیرکوه سه شهید و همچنین قاین سه شهید دانشجو معلم داشته است.

وی از حضور مسئولان کشوری در کنگره ملی شهدای دانشجو معلم خراسان جنوبی خبر داد و افزود: حضور این مسئولان در دیدن ظرفیت‌ها و کاستی‌های استان به ویژه دانشگاه فرهنگیان تاثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام اکبری‌مطلق یادآور شد: مسئول نهاد ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان کشور، مشاور ریاست دانشگاه فرهنگیان کشور، سردار آزادی و آقامیر از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور و همچنین روسای دانشگاه فرهنگیان استان گلستان و مازندران به همراه ۲۰ دانشجو معلم این دانشگاه‌ها در این کنگره شهدا شرکت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی به برنامه‌های اولین کنگره شهدای دانشجو معلم استان اشاره کرد و گفت: از برنامه‌های جانبی این کنگره برپایی نمایشگاه، اجرای تئاتر و رونمایی از دو عنوان کتاب شامل وصایا و خاطرات و دست نوشته‌های شهدای استان است.

وی با بیان اینکه دیدار با تمام خانواده شهدای دانشجو معلم در طول یک سال گذشته رقم خورده و همه آنها برای شرکت در این کنگره ملی دعوت شده‌اند، افزود: همچنین ۲ پیش کنگره یا یادواره استانی در شهرستان فردوس و قاین برگزار شده است.

کد خبر 1732925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha