جنایات رژیم صهیونیستی در غزه صدای مظلومیت فلسطینی‌ها را به تمام جهان رساند

امام جمعه موقت مشهد گفت: کشته شدن مردم بی‌دفاع، زنان و کودکان بی‌گناه غزه موجی از خشم و نفرت در میان اقشار مختلف مردم در سراسر جهان ایجاد کرد و اجتماعات ضد صهیونیستی حتی در پایتخت‌های اروپایی باعث شد صدای مظلومیت فلسطینی‌ها به تمام جهان برسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر فرزانه در مراسم بزرگداشت شهدای غزه و ششمین سالگرد شهید «حجت‌الاسلام والمسلمین میرزا محمود تقی‌پور» به مظلومیت مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: بهترین سنگر برای مقابله با توطئه‌های شوم دشمنان سنگر مقاومت و ایستادگی است، که همین مقاومت باعث پیروزی خواهد شد.

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: کشته شدن مردم بی‌دفاع، زنان و کودکان بی‌گناه غزه موجی از خشم و نفرت در میان اقشار مختلف مردم در سراسر جهان ایجاد کرد و اجتماعات ضد صهیونیستی حتی در پایتخت‌های اروپایی باعث شد صدای مظلومیت فلسطینی‌ها به تمام جهان برسد.

وی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی گفت: مسلمانان باید در برابر ناله‌ها و استغاثه‌های دیگر مسلمانان بی‌تفاوت نباشند زیرا اهداف جهاد اسلامی، تلاش برای رهایی مستضعفان از سلطه ستمگران است.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه در اسلام به موضوع مقاومت توجه ویژه‌ای شده و قرآن تمام مستضعفان را به ایستادگی در برابر زورگویان دعوت می‌کند، گفت: قرآن با بشارت به مسلمانان، مقاومت را رمز پیروزی می‌داند و در واقع خدا به ما وعده داده که اگر مقاومت کنید، یاری می‌شوید.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه اذعان کرد: مقاومت شهدا و رزمندگان دفاع مقدس در برابر دشمنان موجب شد تا رزمندگان ما با دست خالی در برابر یک لشکر تا بن دندان مسلح پیروز شوند.

وی با اشاره به مقاومت امام خمینی در برابر توطئه‌های دشمن و همچنین ایستادگی رهبر معظم انقلاب در مقابل نقشه‌ها و فشارهای دشمن افزود: همین مقاومت‌ها بود که جوانان ما در سوریه، عراق، لبنان و ایران را موفق و پیروز کرد.

امام جمعه موقت مشهد در پایان خاطرنشان کرد: گاهی حوادث برای ما بسیار سهمگین می‌شود اما اگر در آنجا مقاومت کردیم و تسلیم سختی‌ها نشدیم، پیروز خواهیم شد.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از خانواده شهید حجت‌الاسلام والمسلمین «میرزا محمود تقی‌پور» تجلیل شد.

حجت‌الاسلام «میرزا محمود تقی‌پور» با نام جهادی «ابوقاسم»، ۳۰ شهریور ۱۳۶۱ در «گرگان» متولد شد، وی پس از چندین نوبت اعزام به سوریه، در ۱۸ آبان ۱۳۹۶ همزمان با اربعین حسینی بر اثر برخورد با تله انفجاری در حومه دیرالزور به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید مدافع حرم پس از تشییع در بهشت رضا(ع) در مشهد به خاک سپرده شد.

این مراسم از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان و سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون خراسان رضوی در مدرسه علمیه امام محمد باقر علیه‌السلام برگزار شد.

کد خبر 1732927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha