اجرای ۶۱۵ عنوان برنامه در هفته کتاب خراسان‌ جنوبی

فرخنده از اجرای ۶۱۵ عنوان برنامه در هفته کتاب خبر خراسان جنوبی داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده- مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی امروز ظهر (۲۰ آبان) در نشست خبری و تشریح برنامه های هفته کتاب از اجرای ۶۱۵ عنوان برنامه در هفته کتاب خبر داد.

وی به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: بزرگداشت هفته کتاب یکی از برنامه هایی است که در سطح کشور به فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک می کند.

فرخنده شعار هفته کتاب را آینده خواندنی است، اعلام کرد و افزود: با ادارات متولی امر کتاب جلسات متعددی برگزار شد و ۶۱۵ عنوان برنامه در هفته کتاب با مشارکت دستگاه های عضو شامل نهاد کتابخانه‌ها، اداره ارشاد، ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، تبلیغات اسلامی، دانشگاه، اداره کلدحفظ آثار و... انجام خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره شهر و روستای دوستدار کتاب یادآور شد: در این جشنواره ۱۴ روستای کشور حائز رتبه شدند که از ۱۴ روستای ذکر شده، دو روستا از خراسان جنوبی حائز رتبه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: در هفته کتاب، جشن روستای دوستدار کتاب در روستای اسفندیار طبس و درمیان شهرستان درمیان با میزبانی اداره ارشاد و همکاری فرمانداری و بخشداری ها برگزار می شود.

به گفته وی در این هفته می توان اقدامات موثری در فرهنگ کتابخوانی انجام داد و این اقدامات باید در طی سال تداوم داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه هفته کتاب از ۲۳ تا ۳۱ آبان ماه است، از برنامه های پیش رو به دیدار با نماینده ولی فقیه، عطرافشانی گلزار شهدای دانشگاه آزاد، تکریم از ناشرین، کتابخانه ها و کتاب فروشی ها به صورت حضوری و... اشاره کرد و گفت: در ۲۵ آبان ماه  مراسم محوری هفته کتاب با برنامه تجلیل از کتابخوان‌های برتر، نویسندگان و ناشرین برتر انجام می شود.

فرخنده برگزاری رویداد قرآنی، شبی با قرآن در ۲۷ آبان ماه و در ۲۸ آبان ماه به مناسبت روز پرستار، خداقوت به صورت حضوری و تقدیم کتاب به پرستاران استان را از دیگر برنامه ها برشمرد.

وی با بیان اینکه امسال سی و یکمین دوره هفته کتاب کشور از ۲۳ آبان تا ۳۱ ابان برگزار می شود،گفت: دستگاهای زیرمجموعه هم در این هفته به برگزاری جلسات نشست و تشریح برنامه های خود می پردازند.

کد خبر 1732940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha