ترویج فرهنگ کتابخوانی در ارتقای آگاهی جامعه اثرگذار است

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ارتقای سطح فکر، اندیشه و آگاهی جامعه تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان در رونمایی از پوستر هفته کتاب در کردستان با اشاره به اینکه محیط کتابخانه باید پویا، بانشاط و پیام آور باشد، گفت: این عوامل می تواند جامعه را به سمت و سوی کتاب و کتابخانه ترغیب کند.

وی با بیان اینکه جامعه امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند تفکر، اندیشه و آگاهی است، افزود: ارتقای سطح آگاهی در جامعه از دل کتاب و با خواندن و مطالعه میسر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی از عوامل تاثیرگذار در اعتلای فرهنگی کشور هستند، افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ارتقای سطح فکر، اندیشه و آگاهی جامعه تاثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خواستار حمایت مسئولان از فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی شد و گفت: این حمایت ها در نهایت سبب ارتقای سرانه مطالعه و در نتیجه توسعه فرهنگی کشور می شود.

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه باید دارای فضای موثر و مفید بود باشد و مراجعه‌کننده را به خواندن و مطالعه ترغیب کند، اضافه کرد: ضروری است به سمت خواندن و مطالعه حرکت کنیم تا جامعه‌ای رو به رشد داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی بر لزوم تسلط کتابداران کتابخانه‌های عمومی به مقوله کتاب و اهمیت کتابخوانی تاکید کرد و گفت:  کتابداران کتابخانه‌های عمومی باید مشاوران خوبی برای مردم باشند، چرا که این مهم در علاقه‌مندی آحاد جامعه به سمت کتاب و کتابخوانی تاثیرگذار است.

پوستر هفته کتاب و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در دیدار معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان، کارکنان و کتابداران این نهاد با حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان رونمایی شد.

کد خبر 1732949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha