تراز منفی نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی

موسوی‌نژاد گفت: امسال تراز منفی نیروی انسانی(معلم) در آموزش و پرورش استان هزار و ۷۳۶ نفر بود که به روش‌های مختلف جبران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی‌نژاد امروز (۲۰ آبان) در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به پوشش کامل نیروی انسانی در مدارس استان اظهار کرد: اگر به صورت نقطه‌ای در استان برای معلم اعلام نیاز شد بررسی و پیگیری لازم انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال تراز منفی نیروی  انسانی(معلم) در آموزش و پرورش استان هزار و ۷۳۶ نفر بود، تصریح کرد: این کمبود معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان، آزمون استخدامی، خرید خدمت آموزشی و افزایش سقف حق التدریس نیروهای شاغل و بازنشسته در مدارس جبران شد.

وی به جذب ۲۸ هزار ساعت نیروی انسانی شاغل و بازنشسته برای پوشش مدارس استان اشاره کرد و در درباره راهکارهای جبران کمبود معلم در خراسان جنوبی ادامه داد: برای حل دغدغه کمبود معلم در سال تحصیلی آینده از هم اکنون باید برای افزایش سهمیه خرید خدمات آموزشی و همچنین افزایش سهمیه استخدامی از طریق ماده ۲۸ پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

موسوی‌نژاد به تشریح دلایل اصلی کمبود معلم در مدارس پرداخت و گفت: کمبود معلم به علت خروج معلم(بازنشستگی) بیش از ورود آن به چرخه تعلیم و تربیت و کاهش ظرفیت پذیرش ورودی دانشگاه فرهنگیان در سال‌های گذشته بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: سالانه ۷۰ هزار فرهنگی در آموزش و پرورش کشور بازنشسته می‌شوند که قبل از رسیدن به سن بازنشستگی باید جایگزین شوند.

وی  گفت: در حال حاضر حدود ۸۹ نفر کمبود معلم توسط مدیران و معاونین مدارس در قالب ۶ ساعت موظفی در مقاطع دوره ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم پوشش داده می‌شود.

کد خبر 1732975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha