برگزاری بزرگ‌ترین نمایش همبستگی با فلسطین در تاریخ بریتانیا

بزرگ‌ترین راهپیمایی ملی برای فلسطین با حضور حداقل 800 هزار نفر در لندن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «socialistworker»، بزرگ‌ترین راهپیمایی ملی برای فلسطین با حضور حداقل 800 هزار نفر در لندن برگزار شد.

بزرگترین نمایش همبستگی فلسطین در تاریخ بریتانیا موجب شد که حتی اعتراضات گسترده ماه گذشته در حمایت از فلسطین کوچک به نظر برسد.

یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات به نام «رانیا» در این باره گفت: اکنون امید دارم و فکر می‌کنم که می‌توانیم تفاوت واقعی برای کمک به توقف رنج غزه ایجاد کنیم.

شرکت کننده دیگری به نام «مارچر الکس» در این باره گفت: من در تحصن ها و راهپیمایی ها بوده ام، اما این راهپیمایی بسیار با شکوه و قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: من نمی توانم به زندگی عادی خودم برگردم؛ برای من سخت است که بفهمم چرا حتی بیشتر از ما در خیابان ها نیستیم و ساختمان ها و مکان هایی را که مردم در آن کار می کنند را نمی بندیم؛  ما باید همگی برای توقف خشونت در غزه با هم همکاری کنیم.

یک پزشک عمومی هم که در این راهپیمایی شرکت کرده بود گفت  که نمی تواند کنار بایستد و یک نسل کشی را تماشا کند.

 او گفت: به عنوان یک انسان باید در برابر آنچه در غزه اتفاق می افتد بایستم. اسرائیل بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها را بمباران می‌کند و همکاران من را می‌کشد.

این پزشک عمومی همچنین گفت: چرا وقتی مردم اوکراین با کوکتل مولوتف مقابله می‌کنند، همه آنها را تشویق می‌کنند، اما اگر فلسطینی‌ها همین کار را انجام دهند، تروریست هستند؟

وی افزود: من می‌دانم چرا این استاندارد دوگانه وجود دارد؛ زیرا فلسطینی‌ها اکثرا مسلمان هستند و این تعصب علیه مسلمانان است که چنین شرایطی را به وجود آورده است.

در تظاهرات پایان راهپیمایی، «لیندزی المان» از ائتلاف «جنگ را متوقف کنید» ، گفت: پلیس می خواست راهپیمایی را لغو کند. نخست وزیر می خواست آن را لغو کند، اما ما راهپیمایی کردیم و به راهپیمایی ادامه خواهیم داد.

تظاهرکنندگان می دانستند چه کسی را برای حمایت غرب از اسرائیل مقصر بدانند. هنگامی که آنها به سفارت آمریکا در جنوب لندن رسیدند، شعار می دادند: «جو بایدن! خون بر دست‌های تو است» و «ریشی سوناک! دشت شما به خون آغشته است.»

«عمران حسین»، نماینده پارلمانی که این هفته از سمت وزیر در سایه کار استعفا داد، در این تجمع گفت: این مردم برادفورد بودند که مرا به نمایندگی انتخاب کردند. آنها از من انتظار دارند که در برابر بی عدالتی بایستم. این فراتر از یک بحران انسانی است، این نقض قوانین بین‌المللی و جنایت جنگی است.

«آپسانا بیگم»، نماینده حزب کارگر گفت: «وضعیت اضطراری و بسیار هولناک تاریخ درباره کسانی که چراغ سبز کشتار را دادند قضاوت خواهد کرد.ما  خواهان آتش بس فوری و پایان دادن به ظلم و ستم بر فلسطینی‌ها هستیم. هیچ یک از ما آزاد نیستیم تا زمانی که همه آزاد باشیم.

گاردین در گزارشی در مورد این راهپیمایی بزرگ گفت: زمانی که یک راهپیمایی از یک تظاهرات معمولی به یک نیروی اجتماعی متوقف‌کننده و الهام‌بخش تبدیل می‌شود، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و تظاهرات لندن یکی از این موارد بود و در سال‌های آینده در یادها خواهد ماند.

کد خبر 1733024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha