وظایف نمایندگی و رسیدگی به مسائل مردم تعطیلی پذیر نیست

بیاتی از تصویب قانونی برای جلوگیری از اخلال در امر خدمت‌رسانی به مردم و فراهم آمدن امکان ادامه فعالیت نمایندگان فعلی داوطلب در انتخابات مجلس در حوزه‌های انتخابیه آنها، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ولی الله بیاتی با اشاره به مصوبه نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه، ۲۱ آبان ماه) برای حل موضوعی که موجب اخلال در کار خدمت رسانی نمایندگان فعلی داوطلب در انتخابات مجلس شده بود، گفت: این طرح به دلیل برخی از برداشت ها و تفاسیر از حکم بند یک ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس که ابهاماتی را در خصوص امکان خدمت رسانی و انجام تکالیف قانونی و شئونی توسط داوطلبان نمایندگی به وجود آمده بود، مطرح شد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در واقع این طرح که در کمیسیون به صورت عادی و با حضور کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس تهیه شد، برای جلوگیری از اخلال در خدمت رسانی به مردم بود تا نمایندگان از وظایف قانونی خود بازنمانند.

وی درباره متن ماده واحده که به انتهای بند یک ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه شد، گفت: در این بخش آمده که «ارجاع و پیگیری تقاضای مردم به دستگاه های اجرایی و مراجع قانونی و همچنین پیگیری امور حوزه انتخابیه از شمول این حکم مستثنی است. این حکم از زمان تصویب لازم الاجرا است»؛ از این رو نمایندگان فعلی که داوطلب حضور در انتخابات مجلس شده اند می توانند به امورات و وظایف خود در حوزه های انتخابیه ادامه دهند.

وی در تشریح اهمیت این اصلاح گفت: این اصلاح برای پیگیری مشکلات مردم است. وظایف نمایندگی و رسیدگی به مسائل مردم تعطیلی پذیر نیست و مردم از نمایندگان توقع دارند هر زمان که به نمایندگان مجلس مراجعه می کنند موضوعات آنان پیگیری شود؛ ضمن اینکه این اصلاح  به هیچ وجه بعد تبلیغاتی و رسانه‌ای ندارد و صرفاً ناظر به پیگیری مسائل، مشکلات و امور مردم است.

کد خبر 1733069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha