برگزاری نخستین مسابقه منطقه‌ای قرآن کریم کشورهای حوزه بالکان در آلبانی

مرحله نهایی نخستین دوره مسابقه منطقه‌ای قرآن کریم کشورهای حوزه بالکان با حضور 100 شرکت کننده از 14 کشور جهان از منطقه بالکان و جنوب شرقی اروپا در تیرانا پایتخت آلبانی درحال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکه، مرحله نهایی نخستین دوره مسابقه منطقه قرآن کریم کشورهای حوزه بالکان به همت اقلیت اسلامی در آلبانی و با همکاری وزارت امور اسلامی عربستان روز گذشته( شنبه 20 آبان) در هتل بین المللی تیرانا در آلبانی آغاز شد.

در این مسابقه 100 حافظ قرآن از 14 کشور جهان از منطقه بالکان و جنوب شرقی اروپا شرکت می کنند. این مسابقه با نظارت « بویار اسپاهیو» مفتی آلبانی سه روز ادامه خواهد داشت.

مرحله نهایی این مسابقه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود که هر کدام از آنها سه ساعت به طول می انجامد.

در مرحله مقدماتی این مسابقه نزدیک به هزار و 766 نفر در رشته حفظ شرکت کردند. این مسابقه در چهار رشته حفظ کامل قرآن، حفظ 12 جزء، حفظ پنج جزء، حفظ دو جزء قرآن کریم برگزار شد.

مسئولان این مسابقه تلاش می کنند تا جوانان مسلمانان را با کتاب الهی پیوند دهند و همچنین در آماده سازی نسلی که با عشق به قرآن کریم رشد می کنند، کمک کنند تا تاثیر مثبتی در همه عرصه‌های زندگی مسلمانان داشته باشد.

مسلمانان آلبانی اخیرا مسابقه قرآن کریم و علوم شرعی را بین دانش آموزان مدارس اسلامی با حضور مفتی آلبانی و جمعی از مدیران مدارس و دانش آموزان در شش رشته( عقاید اسلامی، فقه، زبان عربی، حفظ 10 جزء قرآن، حفظ جزء سی‌ام، حفظ نصف جزء سی ام) برگزار کردند.

کد خبر 1733072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha