برقراری امنیت در سایه مشارکت مردم رقم می‌خورد

نظری بر مشارکت گسترده مردم در انتخابات تاکید کرد وگفت: آنچه سلامت انتخابات را تضمین می کند رعایت مُر قانون است که تاکنون مدنظر بوده و خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، بهنام نظری، به تبیین نقش شهردارهای‌ها در افزایش مشارکت مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: همه فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات باید عمل به مُر قانون و نصب العین قرار دادن راهبردهای مقام معظم رهبری را در دستور کار داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با تاکید بر اینکه سلامت انتخابات یعنی عدم سوگیری و جانبداری مجریان از فرد، افراد و گروه‌های خاص، افزود:  اگر به عنوان مجری در فرآیند انتخابات به هر شکل ذره‌ای جانبداری داشته باشیم از مسیر راهبردهای مقام معظم رهبری یعنی از مسیر ولایت خارج شده‌ایم.

وی بر اهمیت مشارکت گسترده در انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: در بحث مشارکت تکلیف بزرگی بر عهده همه است و باید ظرفیت‌سازی لازم در فضای حقیقی و مجازی انجام و به ویژه شهرداری‌ها شور و نشاط انتخاباتی را در راستای افزایش مشارکت رقم بزنند.

این مقام ارشد استان با تاکید بر اینکه رقابت نامزدها باید در یکی فضای آرام باشد، بیان کرد: رقابت نامزدها در یک فضای آرام و به دور از تخریب باعث می شود مردم انتخاب اصلح را انجام دهند و حضور گسترده و آگاهانه در این عرصه داشته باشند.

نظری تاکید کرد: مسیر ما خارج از چهار ضلع راهبردهای مقام معظم رهبری نخواهد بود و هر آن کس که از فیلتر شورای نگهبان بگذرد و به عنوان نامزد در معرض رأی مردم قرار بگیرد و انتخاب شود، قابل احترام است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در ادامه با بیان اینکه ما به عنوان مجری انتخابات از رأی مردم امانتداری می‌کنیم، اظهار کرد: در بحث امنیت نیز فرمانداران باید از ظرفیت همه به ویژه خود مردم استفاده کنند چراکه برقراری امنیت در سایه مشارکت مردم رقم می‌خورد و امروز اگر امنیت داریم مرهون نقش‌آفرینی مردم است.

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: همراهی مستمر با هیأت‌های نظارت تا پایان انتخابات امری ضروری است و عزم دولت سیزدهم بر این است که در این دوره هیات‌های اجرایی و نظارت خود را جدا از هم نبییند علیرغم اینکه شرح وظایف جداگانه‌ای دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی همچنین اضافه کرد:  فرمانداران نشست با احزاب و گروه‌های سیاسی دارای شناسنامه با هر گرایشی و مردمی‌سازی انتخابات با استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی را مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 1733076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha