بجنورد میزبان چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن

انتشار دو ترجمه جدید قرآن کریم از سوی سازمان اوقاف
بجنورد میزبان چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن

حجت الاسلام عادل با اشاره به برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در شهر بجنورد استان خراسان شمالی گفت: این مسابقات در بخش های نغمات دینی و آوایی ویژه برادران و خواهران از ۹ تا ۱۸ آذر ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، نشست خبری چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم جمهوری اسلامی صبح امروز ۲۱ آبان ماه در ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام «غلامرضا عادل»، با تشریح فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه همواره این افتخار را داشته است که علاوه بر اینکه بحث موقوفات را به عنوان ماموریت اصلی دنبال می کند، خادمی در عرصه قرآن کریم را هم از وظایف خود می داند.

مدیر فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: مرکز امور قرآنی این سازمان در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی فعالیت های قرآنی اعم از محافل انس با قرآن کریم با حضور اساتید داخلی و خارجی را در امامزادگان برگزار می کنند، به طوری که بستری که پیرامون فعالیت های قرآنی در امامزادگان شکل گرفته موجب استقبال مردم و رونق این فعالیت ها شده است.

حجت الاسلام عادل یکی از برنامه های قرآنی این سازمان را تقویت کرسی های ثابت قرائت قرآن کریم دانست و خاطرنشان کرد: این کرسی ها با حضور اساتید، داوران و جامعه قرآنی به صورت تخصصی برگزار می شود. همچنین آموزش و قرائت قرآن کریم نیز به عنوان یکی از محورهای فعالیتی این مرکز در امامزادگان مورد توجه است؛ ضمن اینکه در سال های اخیر به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با نهادهای قرآنی تفاهم نامه هایی به منظور رونق فعالیت های قرآنی به امضا رسانده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: یکی از برنامه های مورد توجه این سازمان برگزاری جلسات تخصصی قرآن کریم است که در طول سال به صورت مستمر در اماکن متبرکه کشور با همکاری ستاد عالی تفسیر حوزه علمیه قم برگزار می شود و این جلسات امسال هم در ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر برنامه های ذکر شده، این سازمان اهتمام به اعزام مبلغ برای کارگروه های تخصصی تفسیر دارد و در این زمینه مهارت آموزی را هم مورد توجه قرار داده است. علاوه بر آن بحث اهدای مصحف شریف در دستور کار این سازمان است و در این راستا ۲۱ هزار جلد قرآن کریم به همت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در اختیار مساجد، امامزادگان و گروه های قرآنی قرار گرفت.

وی همچنین گفت: دو  ترجمه قرآن کریم نیز با همکاری مرکز طبع و نشر قرآن کریم که ترجمه های دکتر توحیدی و برازش است، با پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می شود.  

بجنورد میزبان چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن/ انتشار دو ترجمه جدید قرآن کریم از سوی سازمان اوقاف

حجت الاسلام عادل با اشاره به آمار بالای موقوفات قرآنی خاطرنشان کرد: تمام تلاش این سازمان توسعه موقوفات قرآنی است و برای خیرینی که تمایل به انجام وقف دارند، در دفاتر مشاوره و خیمه های معرفت مشاوره های لازم صورت می گیرد تا شاهد گسترش وقف در بستر قرآن و برای قرآن باشیم؛ ضمن اینکه ۵۰۰ دارالقرآن به همت واقفین راه اندازی شده است.

وی در ادامه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم را یکی از فعالیت های شاخص این سازمان دانست و گفت: این مسابقات فرصت شرکت همه اقشار در اقصی نقاط کشور را فراهم کرده است و آیین نامه، استانداردها و مشاوره های مختلف پیرامون آن برای ارتقای این مسابقات انجام می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در حال حاضر برگزیدگان شهرستانی مسابقات به مرحله استانی راه پیدا کردند و بعد از آن شاهد برگزاری مرحله کشوری مسابقات در شهر بجنورد استان خراسان شمالی خواهیم بود.

وی از تلاش این سازمان برای ارتقای سطح کیفی فعالیت های قرآنی در همه استان ها خبر داد و گفت: اما ما شاهد هستیم که برخی از استان ها با وجود محرومیت هایی که دارند اما در حوزه قرآنی نسبت به دیگر استان ها سطح آنها بالاتر است.

در شرایطی که دشمنان به قرآن کریم جسارت و اهانت می کنند، ما باید برنامه های قرآنی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم؛ ضمن اینکه با برگزاری مسابقات تلاش می کنیم که مبارزه با استکبارستیزی، مبارزه با ظلم و وحدت آفرینی را دنبال کنیم.

وی از افتتاحیه چهل و ششمین مسابقات مرحله کشوری قرآن کریم در شهر بجنورد خبر داد و خاطرنشان کرد: این مسابقات در بخش های نغمات دینی شامل دعا، اذان و گروه های مدیحه سرایی است که از ۹ تا ۱۸ آذر برگزار می شود. در بخش برادران در رشته دعا ۱۵ نفر، در بخش اذان ۱۴ نفر و در بخش مدیحه سرایی ۱۶ گروه به مرحله کشوری راه یافته اند و در بخش مسابقات آوایی نیز در قسمت برادران در رشته قرائت ۲۳ نفر، در رشته ترتیل ۲۰ نفر، رشته حفظ کل ۲۵ نفر، حفظ ۲۰ جزء ۱۶ نفر به مرحله کشوری راه یافته اند.

وی ابراز کرد: در بخش خواهران هم در رشته دعاخوانی ۱۷ نفر، رشته مدیحه سرایی ۹ گروه،  رشته قرائت ۱۸ نفر، رشته ترتیل ۲۱ نفر، حفظ کل ۲۰ نفر و ۲۰ جزء ۱۷ نفر به مرحله کشوری راه یافته اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه هدف کلی از برگزاری مسابقات قرآن کریم را فراهم کردن بیشتر انس بیشتر خانواده ها، نوجوانان و مردم با کلام الهی نام برد و گفت: در شرایطی که دشمنان به قرآن کریم جسارت و اهانت می کنند، ما باید برنامه های قرآنی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم؛ ضمن اینکه با برگزاری مسابقات تلاش می کنیم که مبارزه با استکبارستیزی، مبارزه با ظلم و وحدت آفرینی را دنبال کنیم.

بجنورد میزبان چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن/ انتشار دو ترجمه جدید قرآن کریم از سوی سازمان اوقاف

بنا بر این گزارش، در پایان این نشست پوستر چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم رونمایی و قرعه کشی اجرای مسابقات هم انجام شد.

کد خبر 1733078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha