برگزاری پنجمین کنفرانس بین المللی امام حسین(ع) در کربلای معلی

دارالقرآن کریم آستان مقدس حسینی، پنجمین کنفرانس بین المللی امام حسین(ع) را در کربلا برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا، دارالقرآن آستان مقدس حسینی، مراسم افتتاحیه پنجمین کنفرانس بین المللی خود را با عنوان «امامت اهل بیت علیهم السلام در تفسیر قرآن کریم، قرائت » را در دانشگاه وارث الانبیاء کربلای معلی برگزار کرد.

کرار الشمری، مسئول مرکز رسانه قرآنی در بیانیه‌ای به مرکز رسانه‌های بین‌المللی گفت: این همایش با همکاری دانشکده‌های علوم اسلامی دانشگاه وارث الانبیاء، دانشگاه کربلا، دانشگاه بغداد، دانشگاه بابل و دانشکده فقه در دانشگاه کوفه برگزار شد و نزدیک به ۸۰ مقاله در این کنفرانس شرکت کردند.

بر اساس گزارش‌ها، کمیته علمی برگزار کننده این همایش، ۴۲ مقاله را پذیرفت و محققان شرکت‌کننده علاوه بر عراق از دانشگاه‌های مختلف چندین کشور از جمله سودان، لبنان، ایران، نیجریه، انگلستان و عراق بودند.

عمار الخزاعی، محقق دارالقرآن الکریم به بیان پیام برگزاری این کنفرانس پرداخت و گفت: امروز از طریق این همایش این پیام را می‌دهیم که قرآن کریم را بخوانیم، بیاموزیم و آن را تأویل و نفسیر کنیم و در علوم احکام و احادیث اهل بیت علیهم السلام تحقیق کنیم.

گفتنی است، این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم با صدای قاری هانی الموسوی آغاز شد و پس از آن شیخ خیرالدین علی الهادی، مدیر دارالقرآن الکریم و واقد الموسوی، معاون علمی رئیس دانشگاه وارتث الانبیاء سخنرانی کردند. فعالیت جلسات پژوهشی پس از آن برای ارائه مقالات برگزار شد.

کد خبر 1733086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha