شبستان گزارش می‌دهد:

«گروه سرود» مضمونی خوش آهنگ در حرکت دسته جمعی بچه‌های مسجد

فرصت گروه سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد در گام دوم انقلاب اسلامی
«گروه سرود» مضمونی خوش آهنگ در حرکت دسته جمعی بچه‌های مسجد

ضرب آهنگ خوش نوایی بچه های مسجد در قالب یک حرکت دسته جمعی با عنوان سرود به واقع قیامی برخاسته از خاستگاه مسجد در مسیر روشنگری و تحقق مسجد تراز اسلامی است؛ آنگاه که باور داریم نگاه خداوند به جمعیت است.

خبرگزاری شبستان – البرز: باور و اشتیاق زیست مومنانه به واقع حرکتی آگاهانه، دلسوزانه و مدبرانه برای تحقق جامعه ای با رنگ و بوی ایمانی و الهی است. ضرب آهنگ خوش نوایی بچه های مسجد در قالب یک حرکت دسته جمعی با عنوان گروه سرود به واقع قیامی برخاسته از خاستگاه مسجد در مسیر روشنگری و تحقق مسجد تراز اسلامی است؛ آنگاه که باور داریم نگاه خداوند به جمعیت است.

نیم نگاهی به روند فعالیت گروه های سرود در سطح مساجد استان البرز نشان می دهد که یک عزم عمومی و باور ایمانی نسبت به تقویت این شاخصه فرهنگی هنری با رویکرد مسجدمحوری است.

دلبستگی و شور و شوق بچه های مسجد از یک سو، همچنین باور به اهمیت گروه سرود برای بیان ارزش های ایمانی و الهی از دیگر سو، توانسته است بستری از رشد، ایمانی، شور، عشق و به طور کلی و شاخص «کار جمعی مسجدمحور» را در میان کودکان، نوجوانان و جوانان احیاء کند.

«گروه سرود» مضمونی خوش آهنگ در حرکت دسته جمعی بچه‌های مسجد

آثار خوب و احساس بالندگی سرود سرفصل سخنان حجت الاسلام علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در جشنواره سرود ملی آوای آدینه بود که در اردوگاه ایثار شهر کوسار با حضور بیش از 100 نفر از اعضای گروه سرود کانون مصلی امام خمینی(ره) ساوجبلاغ برگزار شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در این آیین با یادآوری خاطرات حضور خود در گروه های سرود مسجد اظهار کرد: حضور در گروه سرود یک فرصت برای کودکان، نوجوانان و جوانانی مسجدی است.

وی ادامه داد: طی این فرصت هنری هر یک از نیروهای مسجدی با یک ترتیب هنری اثرگذار با دیگران به اشتراک بگذارند، این مطلب یکی از مهمترین عناصر و ویژگی های گروه های سرود مسجد محور است.

 جایگاه سرود به اندازه ای است که رهبرمعظم انقلاب می فرمایند: «سرود مانند هوای بهاری است، آنچنان که هوای بهاری امید و نشاط می دهد، صوت نیز هوای بهاری را به جامعه عرضه می کند».

حجت الاسلام علی اکبری با ذکر این فرمایش رهبرمعظم انقلاب افزود: باید قدر این نعمت و این هنر گروهی را دانست، اینکه ترکیب هنری خوب و موفق جمعی از نوجوانان و جوانان امکان خلق هنرهای سرود بی نظیر را فراهم می کند.

کار جمعی با محوریت سرود از جمله مختصات مهم و قابل ذکر از قول رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بود که در ادامه این اقدام فرهنگی را یکی از لایه های موثر در پیشبرد و تقویت شعائر ایمانی و الهی عنوان کرد.

«گروه سرود» مضمونی خوش آهنگ در حرکت دسته جمعی بچه‌های مسجد

حجت الاسلام روح الله مختاری نیز در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره ملی سرود آوای آوینه به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: حضور گسترده گروه های سرود از سراسر کشور در اردوگاه ایثار شهر کوهسار، فرصتی برای رقابت مومنانه است.

امام جمعه ساوجبلاغ افزود: حمایت و همراهی گروه های سرود با همت امام مسجد و امام جمعه به نوبه خود نقش مهمی در روحیه بخشی و روحیه افزایی به نوجوانان و جوانان دارد چرا که این مهم بستر شکوفایی و ایمان را بیشتر می کند.

فرصت گروه سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد در گام دوم انقلاب اسلامی

حجت الاسلام کاظم شکری نیز در جریان روند فعالیت گروه سرود در مساجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی با رویکرد مسجدمحوری در سطح کانون های مساجد توجه به مقوله سرود است.  

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: در سطح استان البرز بیش از 100 گروه سرود در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال هستند که کانون سرود قلب های بی قرار کانون فرهنگی هنری مصلی نمازجمعه ساوجبلاغ نیز در سطح بین المللی فعالیت شاخص دارند.  

ویژگی قابل تأمل و شایسته گروه سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد به واقع توانسته است بستری از رشد فرهنگی با هدف جهاد تبیین را فراهم کند. بیش از این امیدآفرینی، روحیه بخشی، ارتقاء باورهای دینی و ایمانی از جمله نکات مهم و اساسی است که در میان اعضاء گروه سرود بچه های مساجد در جریان هماهنگی و اجرا ایجاد می شود.

کد خبر 1733091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha