جشنواره باران وحی با هدف گرامیداشت یاد شهدای غزه برگزار شد

مومنی با اشاره به اینکه اجرای فعالیت های فرهنگی و قرآنی یکی از مهمترین وظایف امداد است، گفت: ششمین جشنواره باران وحی با هدف تبیین فرهنگ قرآنی و گرامیداشت یاد شهدای غزه ویژه مددجویان امداد برگزار شد.

مجید مومنی، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه به ویژه در بین مددجویان امداد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) علاوه بر یاری رسانی به مددجویان و نیازمندان فعالیت های فرهنگی و آموزشی را نیز برای فرزندان و خانواده امداد در طول سال برگزار می کند که یکی از این برنامه ها برگزاری مسابقات قرآنی و محافل قرآنی است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی به برگزاری جشنواره قرآنی با عنوان «باران وحی» اشاره کرد و افزود: این جشنواره با هدف تبیین فرهنگ قرآن و رقابت مددجویان حافظ قرآن کریم برگزار شد

جشنواره باران وحی با هدف گرامیداشت یاد شهدای غزه برگزار شد

وی با اشاره به اینکه مرحله استانی این جشنواره دو رشته حفظ تخصصی و عمومی ویژه مددجویان کمیته امداد استان مرکزی با حضور ۱۱۵ حافظ قرآن کریم برگزار شد، ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآنی از اقدامات فرهنگی کمیته امداد با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در زندگی مددجویان تحت حمایت است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این مسابقات به یاد شهدای غزه به ویژه کودکان شهید برگزار شد، ادامه داد: شرکت کنندگان در این مسابقه برای پیروزی مردم مظلوم فلسطین که وعده الهی پروردگار است دعا کردند.

 شرکت یک هزار و ۷۴۹ نفر در جشنواره قرآنی باران وحی

جشنواره باران وحی با هدف گرامیداشت یاد شهدای غزه برگزار شد

مومنی با بیان اینکه در مجموع ۱ هزار و ۷۴۹ نفر در ششمین دوره مسابقات قرآنی باران وحی در سرفصل های مختلف شرکت کردند، خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان،  آثار خود را ارسال کردند که از این تعداد ۱۱۵ نفر در مسابقات حفظ عمومی و تخصصی شرکت کردند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اضافه کرد: ششمین جشنواره قرآنی «باران وحی» در ۱۴ رشته و در فضای مجازی با استفاده از سامانه هم‌گروه زیر مجموعه سامانه امدادهوشمند برگزار شد و علاقه‌مندان می‌توانستند آثار خود را در گروه‌های سنی کمتر از ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال ارسال کنند.

وی ادامه داد: داوطلبان با استفاده از سامانه هم‌گروه آثار خود را در رشته‌های ترتیل، تحقیق، دعاخوانی، فهم قرآن، اذان، نهج‌البلاغه، صحیح‌خوانی قرآن، صحت نماز، صحیفه سجادیه، مداحی، قصه‌گویی، نقاشی و خوشنویسی ارسال کردند.

مومنی با بیان اینکه در سامانه ذکر شده هزار و ۷۴۹ داوطلب آثار خود را بارگذاری کردند، گفت: با توجه به اینکه متقاضیان در سه بخش آوایی، هنری و حفظ فرصت حضور داشتند تعداد آثار ارسالی به دو هزار و ۷۰۰ اثر رسید.

راهیابی نفرات برتر مسابقات قرآنی به مرحله کشوری باران وحی

جشنواره باران وحی با هدف گرامیداشت یاد شهدای غزه برگزار شد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اظهار کرد:آثار توسط ۲۳ داور در بخش‌های مختلف در حال داوری است و نفرات برتر به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر ۱۴ رشته عنوان شده، داوطلبان می‌توانستند در ۲ رشته حفظ تخصصی و حفظ عمومی نیز شرکت کنند، گفت: در این رشته‌ها نیز ۱۳۶ نفر ثبت‌نام کردند که پس از برگزاری آزمون کتبی ۱۱۵ نفر به مرحله شفاهی راه یافتند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه به منظور ایجاد شوق و انگیزه بیشتر بین داوطلبان این مسابقات برگزار شد، افزود: جشنواره «باران وحی» فرهنگی و هنری با رویکرد قرآنی است و استقبال مددجویان از این جشنواره بهتر از سال‌های قبل بوده است.

مومنی در پایان اظهار کرد: این دوره از مسابقات حفظ در دو بخش بانوان و آقایان از سوی خانم‌ها فهیمه جفرسته، کاظمی، مهین میرزایی، محدثه مؤمنی و آقایان مسعود اکبری، مجید جدیدی و مهیار قاسمی داوری می‌شود.

جشنواره باران وحی با هدف گرامیداشت یاد شهدای غزه برگزار شد

کد خبر 1733099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha