کتابخانه سیار به مازندران می آید|رونمایی از ۱۳عنوان کتاب در هفته کتابخوانی

مهدیان پور از رونمایی ۱۳عنوان کتاب از جمله کتاب «نامه نخوان» در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: همچنین آیات نورانی قرآن کریم در کتابخانه های عمومی استان مازندران کتابت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سکینه خاتون مهدیان پور-مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در نشست خبری سی و یکمین هفته کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه برنامه های این هفته با شعار «آینده خواندنی است» برگزار می شود، اظهار کرد: در هفته کتاب بنا داریم با محوریت کودکان و نوجوانان و با مشارکت این قشر اثرگذار برنامه هایی با رویکرد ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار شود.

وی با بیان اینکه همزمان با هفته کتاب ۵۴۵برنامه در سطح استان برگزار خواهد شد،  از اجرای طرح ملی «همکلاسی کتابخوان» با محوریت کتابخوان شدن دانش آموزان در مدارس استان خبر داد، افزود: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید کتابخانه ها احداث و بهسازی شوند.

مهدیان پور از افتتاح کتابخانه هچیرود و دو کتابخانه مشارکتی برای زندان آمل در دو بخش آقایان و بانوان خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین زندانیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی از برگزاری مسابقات کتابخوانی بین زنان و کودکان مناطق آسیب و کم برخوردار خبر داد و افزود: قصه گویی با محوریت کودکان غزه نیز در هفته کتاب و کتابخوانی انجام می پذیرد.

مهدیان پور از کتابت قرآن کریم در کتابخانه های استان خبر داد و گفت: مجموع این کتابت ها در پایان هفته کتاب و کتابخوانی به صورت یک مصحف رونمایی می شود.

 وی با بیان اینکه خادمان کتاب و کتابخوانی و هنر و رسانه در هفته کتاب و کتابخوانی معرفی و تجلیل می شوند، ادامه داد: گارگاه آموزش نویسندگی خلاق با محوریت شهرستان چالوس برگزار می شود.

مهدیان پور از رونمایی ۱۳عنوان کتاب از جمله کتاب «نامه نخوان» در قائم شهر خبر داد و یادآورشد: همچنین ۲۸۰برنامه ویژه هفته مازندران در سطح کتابخانه های استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه نشان ادبی «سرو سرخ» از جمله برنامه های هفته مازندران بود، تصریح کرد: کتابهای دفاع مقدس که نشان ادبی «سرو سرخ» دریافت کردند به دومین کنگره ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس مازندران معرفی می شوند.

مهدیان پور از برگزاری آئین تجلیل از نویسندگان و پژوهشگران بومی در هفته مازندان خبر داد و گفت: ۱۷نویسنده بومی در برنامه مازندران نگاران تجلیل شدند.

وی به پروژه کتابخانه مرکزی ساری اشاره کرد و افزود: این پروژه از سال ۷۶آغاز شد و تاکنون ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امید داریم در سال۱۴۰۳ این پروژه به بهره برداری برسد.

مهدیان پور با بیان اینکه شاعر، نویسنده و ناشری که کتاب بومی داشته باشد آمادگی خرید از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران وجود دارد، گفت: بیش از ۴۰نوع خدمت در کتابخانه مرکزی ساری ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراجعین به کتابخانه های عمومی استان میلیونی شد، افزود: تعداد مراجعین از آبان ماه سال گذشته تا امروز ۳۰درصد افزایش داشته است.

مهدیان به جانمایی بخش کودک و نوجوان در کتابخانه های عمومی استان اشاره کرد و یادآورشد: ۳۰هزار کودک و نوجوان در کتابخانه های عمومی استان عضو هستند.

وی با بیان اینکه ۱۷درصد اعضای کتابخانه های روستایی استان افزایش داشته است، افزود: در راستای عدالت فرهنگی تلاش داریم همه ی مردم از فعالیت های کتابخانه ای بهره مند شوند.

مهدیان با بیان اینکه ۲۷پروژه کتابخانه روستایی در دست اجرا داریم، گفت: ۴۰درصد مردم مازندران در روستاها سکونت دارند امید است این کتابخانه ها به زودی تکمیل و شاهد آغاز فعالیت کتابخانه ای در این مراکز فرهنگی باشیم.

وی به فعالیت کتابخانه های سیار در کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه مازندران فاقد کتابخانه سیار است امیدواریم تا پایان سال شاهد افتتاح کتابخانه سیار در استان باشیم.

مهدیان پور به فعالیت ۱۲۰کتابخانه عمومی در استان مازندران خبر داد و بیان کرد: ۲۷کتابخانه از این تعداد در روستاها فعالیت دارند.

کد خبر 1733110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha