اجرای ۴۰۰ برنامه فرهنگی ترویجی در هفته کتاب آذربایجان غربی/برپایی «ایستگاه کتاب»

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از اجرای ۴۰۰ برنامه فرهنگی ترویجی به‌مناسبت سی و یکمین ‌دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

خدیجه معصومی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی با بیان اینکه در هفته کتاب حدود ۴۰۰ برنامه فرهنگی ترویجی با شعار «آینده خواندنی است» در سه سطح اداره کل، شهرستانی و کتابخانه‌ای در آذربایجان‌غربی برگزار خواهد شد، گفت: توجه به شعار سال، تقویت فرهنگ بومی، توسعه کارآفرینی و خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر با مشارکت دستگاه‌های اصلی و سازمان‌های مردم نهاد از مهم‌ترین محوریت‌های برنامه‌های سی و یکمین دوره هفته کتاب است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی افزود:  افتتاح کتابخانه عمومی «شهدای سرو» در شهرستان ارومیه، برگزاری آیین استانی گرامیداشت هفته کتاب و تجلیل از کتابداران و فعالان برتر این حوزه، بازگشایی کتابخانه عمومی «پرتو دانش» در شهرستان مهاباد، اجرای طرح «کتابخوانان آینده» در راستای حمایت از طرح جوانی جمعیت با مشارکت سازمان‌های مرتبط، ایجاد «ایستگاه کتاب» در پنج مکان با همکاری سازمان بهزیستی، اعزام کاروان جهادی کتابخوانی به مناطق کم برخوردار سراسر استان با هدف محرومیت‌زدایی فرهنگی، برپایی نمایشگاه کتاب با بیش از دو هزار عنوان کتاب، رونمایی و نقد کتاب، حضور در مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد منابع امانی در کتابخانه‌های عمومی، برپایی میز خدمت و غرفه معرفی کتابخانه‌ها در مصلاهای نماز جمعه، برگزاری مسابقات پیامکی و کتابخانه ای، پویش‌های کتابخوانی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته است.

معصومی گفت: استان آذربایجان‌غربی دارای ۷۴ باب کتابخانه عمومی نهادی است که به اقشار مختلف خدمات مختلف کتابخانه ای و فرهنگی ارائه می‌دهد و تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ درصدی و میزان امانت کتاب رشد ۴۵.۷ درصدی داشته است.

اجرای ۴۰۰ برنامه فرهنگی ترویجی در هفته کتاب آذربایجان غربی/برپایی «ایستگاه کتاب»

«ایستگاه کتاب» در آذربایجان‌غربی برپا می‌شود

وی ادامه داد: همچنین به‌مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایرانی و با هدف خدمت رسانی فرهنگی به اقشار آسیب پذیر و کاهش آسیب‌های اجتماعی، پنج «ایستگاه کتاب» در مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و اداره کل بهزیستی آذربایجان‌غربی برپا می‌شود.

معصومی ادامه داد: در این راستا اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اقدام به ارائه خدمات کتابخانه‌ای، اجرای برنامه های فرهنگی آموزشی کتاب محور، عضویت مددجویان در کتابخانه‌های عمومی در ایستگاه های کتاب کرده است.

اجرای ۴۰۰ برنامه فرهنگی ترویجی در هفته کتاب آذربایجان غربی/برپایی «ایستگاه کتاب»

طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرائم دیرکرد منابع امانی در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی

معصومی افزود: همچنین در این هفته طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرائم دیرکرد منابع امانی در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اجرا می شود و در این طرح، اعضایی که منابع امانی خود را در تاریخ‌های ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه به کتابخانه عودت دهند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی جرائم دیرکرد خواهند شد.

معصومی ادامه داد: همچنین علاقه‌مندان می‌توانند جهت عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی از ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه با مراجعه پرتال کتابخانه‌های عمومی و دریافت کد تخفیف عضویت رایگان از پرتال کتابخانه‌ها، به عضویت کتابخانه مورد نظر خود درآیند.

کد خبر 1733153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha