افتتاح یک کتابخانه موقوفه در شیراز

همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی آیین افتتاح کتابخانه عمومی مستقل موقوفه حاج محمدحسن کاظمی شیرازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، امروز یکشنبه (۲۱ آبان) آیین افتتاح کتابخانه عمومی مستقل موقوفه حاج محمدحسن کاظمی‌شیرازی، با حضور محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس؛ سیدمؤید محسن‌نژاد، مدیرکل اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس؛ روح الله منوچهری، مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور؛ هلن کاظمی‌شیرازی، خیّرنیک‌اندیش، عضو هیات مدیره انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی فارس و جمعی از استادان دانشگاه برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، در این آیین ضمن تشکر از خانم هلن کاظمی عنوان کرد: اقدامات ماندگار خاندان کاظمی با هویّت و فرهنگ این مرز و بوم گره خورده است. خدمات گسترده ای که این خاندان عزیز در شیراز داشته اند، بسیار اثرگذار بوده است. همیشه از تلاش های خیرین در حوزه کتاب و کتابخوانی قدردانی می‌کنیم.

محمدحسین فیروزی ادامه داد: امروز در آستانه هفته کتاب شاهد افتتاح کتابخانه عمومی مستقل موقوفه حاج محمدحسن  کاظمی ‌شیرازی هستیم و این اولین کتابخانه مستقل فعّال استان فارس است.

وی به اهدای یک دستگاه خودرو توسط موقوفه کاظمی نیز اشاره کرد و گفت: نیّت خانم کاظمی در امر کتابخوانی بر هیچ‌کس پوشیده نیست‌.وی علاوه بر همراهی در انجمن خیّرین، یک خودرو برای ایجاد کتابخانه سیار نیز اهدا کرده‌اند و هزینه تجهیز آن را عهده دار شده‌اند.

فیروزی گفت: در تلاشیم تا پایان سال این خودرو با کاربری کتابخانه سیار تجهیز و برای مناطق محروم شیراز به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس ضمن تقدیر و تشکر از خانواده مرحوم دکتر ژیلا کریمی برای اهدای کتابهای کتابخانه ‌شخصی وی به کتابخانه موقوفه کاظمی عنوان کرد: امیدوارم آثار و کتاب های زنده‌یاد ژیلا کریمی در راستای نیّت خیر و به منظور توسعه آموزش و پژوهش محقق شود.

گفتنی است «کتابخانه عمومی مستقل موقوفه حاج محمدحسن کاظمی شیرازی» دارای بخش‌های مرجع، مخزن عمومی و تخصصی با بیش از ۲۰۰۰ نسخه کتاب در موضوعات حقوق، تاریخ و باستان شناسی ، یک سالن با ظرفیت ۴۰نفر برای مطالعه انفرادی قابل استفاده برای عموم و یک سالن برای پژوهش و مطالعات گروهی قابل استفاده برای دانشجویان و محققان و پژوهشگران است.

بخش تخصصی باستان شناسی اهدایی کتابخانه شخصی زنده‌یاد ژیلا کریمی،موزه دار و باستان شناس پیشکسوت و پژوهشگر بنام و عضو شورای عالی علمی دایره المعارف بزرگ اسلامی است.

این کتابخانه با مساحت کل ۴۱۸ مترمربع با زیربنای ۲۸۳ مترمربع به آدرس شیراز، دینکان، خیابان شهامت، کوچه ۴، آماده خدمت‌ رسانی به شهروندان شیرازی است.

کد خبر 1733173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha