راهپیمایی مردم زیمبابوه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

هزاران نفر از اقشار مختلف حضور داشتند، زیمبابوه با برگزاری راهپیمایی به صراحت خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی و محاکمه این رژیم شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  در میان توده های مردم، دیپلمات های مقیم از جمله سفیر ج.ا.ایران و سایر دیپلمات های سفارت، سفیران فلسطین و پاکستان و ترکیه و همچنین کاردار الجزایر نیز حضور داشتند. کریستوفر موستانگوا وزیر کهنه سربازان زیمبابوه نیز در این مراسم حضور داشت و به سخنرانی پرداخت. این راهپیمایی تا مقابل دفتر سازمان ملل در شهر حراره و سفارت انگلیس ادامه یافت و راهپیمایان اعتراض خود را به سازمان ملل متحد در قبال سکوت در مقابل جنایات رژیم اسرائیل اعلام کردند.

تامر المصری سفیر فلسطین به عنوان اولین سخنران، با ارائه ابعاد جنایت های رژیم اسرائیل و رنج مردم غزه خاطرنشان کرد که وضعیت غزه و مرزهای سرزمین فلسطین در اسارت و نسل کشی و ژنوساید روز به روز و ساعت به ساعت بدتر می شود، در حالی که جامعه بین المللی چشم خود را بر این موضوع بسته است. او افزود تعداد حملات و بمباران های غزه چندین برابر حمله اتمی آمریکا به هیروشیما دانست و افزود ایالات متحده و کشورهای غربی با حمایت رژیم آپاتاید و کودک کش اسرائیل در این جنایات شریک هستند و باید پاسخگو باشند.

کریستوفر موستانگوا، وزیر امور کهنه سربازان زیمبابوه، که حضور او در این مراسم یادآور خاطراتی از مبارزه مسلحانه مردم زیمبابوه با استعمارگران انگلیسی و حامیان کنونی رژیم صهیونیستی در کشتار غیرنظامیان فلسطین است، در سخنانی خاطرنشان کرد که زیمبابوه یک کشور آزاد شده از شر شیاطینی است که هم اکنون به سمت نابودی سرزمین فلسطین حرکت می کنند. وی در پایان سخنان خود اطمینان داد که پیوندی که در حمایت از آزادی فلسطین ایجاد شده است با یک راهپیمایی خاتمه نمی یابد، بلکه باعث شعله ور شدن اتحاد قوی تری بین مردم فلسطین و جامعه زیمبابوه خواهد شد.

کد خبر 1733241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha