برگزاری بیش از ٢٢٠ ویژه برنامه فرهنگی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در گلستان 

آخوند میرزاعلی از برگزاری بیش از ٢٢٠ ویژه برنامه فرهنگی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در سطح استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آخوند عبدالحی میرزاعلی امروز (دوشنبه ٢٢ آبان) در نشست خبری هفته کتاب و کتابخوانی گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی از (۲۴ تا ۳۰ آبان)، بیش از ۲۲۰ ویژه برنامه فرهنگی در سطح استان گلستان برگزار می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان افزود: برگزاری ویژه برنامه های کودک، کارگاه‌های آموزشی، جلسات معرفی، نشست‌های کتابخوان، محافل ادبی، جلسات مشاوره و نقد، اهدای خون توسط کتابداران، کتاب‌گردی، همایش تجلیل از برگزیدگان استانی، نقد و رونمایی کتاب، جشن کتاب، کتابخانه سیار، طرح کتابداری در مدرسه، طرح روستاگردی با کتاب و طرح تحویل کتاب‌های منازل به‌منظور تأمین منابع کتابخانه‌ها از جمله برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در استان است.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم قصه‌گویی، اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناطق محروم و عشایری، نمایشنامه خوانی، محافل ادبی در هفته کتاب و کتابخوانی و عضوگیری رایگان در کتابخانه‌های عمومی از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در استان است.

آخوند میرزاعلی گفت: علاقه‌مندان به عضویت کتابخانه های عمومی استان می توانند در روزهای (۲۳، ۲۴ و ۲۵ آبان) به‌صورت رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی استان شوند.

وی از اجرای طرح بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و افزود: اعضای دارای منابع امانی کتابخانه ها پس از اتمام تاریخ امانت، می‌توانند  به کتابخانه‌ عمومی امانت‌دهنده مراجعه کنند و از بخشودگی جرائم دیرکرد برخوردار شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار جلد کتاب چاپی، نسخه خطی و سنگی و ١٢٠ میلیون مقالات علمی، فرهنگی، اجتماعی و ادبی در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد.

وی افزود: در سطح استان ۷۷باب کتابخانه عمومی در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۶۳ باب نهادی،۱۳ باب مشارکتی و یک کتابخانه مستقل است.

کد خبر 1733266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha