اعطای بیش از 4 میلیارد تومان تسهیلات به فعالان حوزه کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از اجرای ویژه برنامه های حوزه کتاب و کتابخوانی با همکاری تشکل های فعال کتاب و کتابخوانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، احسان عابدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت «هفته کتاب جمهوری اسلامی» در جمع خبرنگاران گفت: سی و یکمین هفته کتاب از ۲۳ آبان ماه آغاز می‌شود که بر اساس ابلاغ وزیر کشور استانداران به عنوان رؤسای هفته کتاب استان‌ها معرفی شده‌اند و تا ۳۰ آبان ماه نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به عملکرد این اداره کل در حوزه کتاب افزود: ما در شش ماه اول ۲۳۴ عنوان کتاب چاپ شده در ۱۸۴ هزار نسخه داشته‌ایم که ۷۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: این تعداد کتاب توسط ۲۰۰ نویسنده تألیف شده است.

عابدی ادامه داد: امسال به ۹ مؤسسه فرهنگی هنری مرتبط با کتاب مجوز داده‌ایم که بازوان فکری ما در راستای اجرای فعالیت‌های این حوزه و سیاست‌گذاری‌ها است.

وی افزود: امسال میزان ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی به فعالان حوزه کتاب واگذار کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: در این راستا نیز برنامه‌های تشویقی برای کتابفروشی‌ها داشتیم که سامانه برخی خرید کتاب از کتابفروشی‌ها و ارسال رایگان به عنوان رویکردهای این طرح بود که کتابفروشی واحه رتبه نخست کشور را کسب کرد.

عابدی بیان کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله نهادهایی هستند که برنامه‌های مختلفی در این راستا داشته‌اند.

وی افزود: روستای عزاباد به عنوان روستای دوستدار کشور انتخاب شده است که فعالیت‌های مختلف این روستا باعث شده که این روستا انتخاب شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: متأسفانه امروز کتاب از سید خانوارها کم رنگ شده است و وزارتخانه با طرح‌های حمایتی سعی کرده تا قیمت کتاب پایین بیاید و مردم نیز قدرت خرید داشته باشند.

حسین دشتی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در این نشست بیان کرد: برنامه‌های استان در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان یزد با غبارروبی قبور شهدا و نویسندگان استان آغاز شد.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی تسهیلگری کتاب کودک و نوجوان، کارگاه ویراستاری، صفحه‌آرایی و داستان از جمله برنامه‌های ما در استان است.

وی ادامه داد: رونمایی از کتاب مسجد جامع نگین کویر، کتاب ۱۲ جلدی شرح جامعه کبیره، همکاری در برپایی نمایشگاه‌های تخصصی کودک و نوجوان مؤسسه جواد الائمه و نمایشگاه‌های بین‌المللی و شهرستان زارچ از جمله برنامه‌های دیگر ما است.

دشتی بیان کرد: تور بازدید از کتابفروشی‌های استانی برای معرفی و تقویت کتابفروشان استان، افتتاح کتابخانه فرق و ادیان نیز در این هفته انجام می‌شود.

وی گفت: تولید مجموعه ۱۲ قسمتی برای معرفی فعالان و مؤلفان یزدی نیز انجام شده که در هفته کتاب اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: طرح ایوان کاغذی من از جمله طرح‌های دیگر است که توسط مؤسسه پاژایوان کتاب‌های مورد نیاز کودکان را بر اساس نیاز سنجی اعطا می‌کند و در مدت یک سال این اقدامات صورت می‌گیرد.

وی افزود: طرح شناسایی مؤلفان کودک از جمله اقدامات دیگر است که در محل دایمی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود و از آن‌ها تحلیل می‌شود.

کد خبر 1733302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha