خراسان جنوبی در رعایت حجاب و عفاف پیشتاز است

طالبی گفت: با اقدامات فرهنگی و تبیینی و اقناعی که صورت می‌گیرد شاهد کشف حجاب مغرضانه در استان نیستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز ظهر (۲۲ آبان) در در بیست و سومین جلسه ستاد عفاف و حجاب استان اظهار کرد: حجاب معمولا بخش عمده‌ای از رسالت انبیاء و اولیای الهی و ادیان بوده به‌طوری که یکی از وظایف علمای دین و جامعه مقوله عفاف است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از مظاهر اسلامیت جوامع مسلمان حجاب و پوشش زنان است و جایگاه الهی و والایی این گوهر آفرینش اقتضاء دارد که همانند مروارید در صدف حجاب قرار گیرد تا ارزش‌های او حفظ شود.

وی با بیان اینکه زن به عنوان مادر خانواده نقش اساسی و مربیگری در ترویج حجاب دارد، افزود: بعضی حجاب را محدودیت می‌دانند در صورتی که حجاب محدودیت نیست، بلکه مصونیت است.

طالبی ادامه داد: با عنایت رویکردهای اسلامی و پایبندی اعتقادی در حوزه دانشجویی و دانشگاه‌ها هیچ موردی از کشف حجابی نداشته‌ایم و با اقدامات فرهنگی تاثیرگذاری که انجام شده در موضوع عفاف و حجاب از گذشته وضعیت مطلوب‌تری داریم و در حوزه آموزش و پرورش هم دغدغه‌مندی خوبی در مسئولین و مدیران وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بر اساس نظارتی که سیستم نظارتی دفتر اجتماعی استانداری به استناد ابلاغ قرارگاه عفاف حجاب وزارت کشور داشته و طبق گزارشات واصله همکاری مدیران و رابطین عفاف و حجاب خیلی خوب بوده و وضعیت در این حوزه مناسب است.

وی با تأکید بر اینکه چنانچه موردی از کشف حجاب باشد برخورد قانونی صورت می‌گیرد، گفت: در سایر حوزه‌های و اماکن عمومی با اقدامات فرهنگی و تبیینی و اقناعی که صورت می‌گیرد شاهد کشف حجاب مغرضانه نیستیم.

طالبی با اشاره به اینکه خدمات‌دهی به افرادی که کشف حجاب دارند ممنوع است افزود: کاشت ناخن و آرایش‌های غیرمتعارف در برخی دستگاه‌های اجرایی به خصوص در هئیت‌های ورزشی مشاهده می‌شود که باید بیشتر مراقب کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر رعایت شئونات اسلامی در باشگاه‌های ورزشی تأکید کرد و گفت: اگر مسائل خلاف اخلاق در باشگاه‌های و هیئت‌های ورزشی به صورت مستند مشاهده شود، نسبت به پلمپ این مجموعه‌ها اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نظارت‌ها در حوزه عفاف و حجاب همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: تیم ارزیاب برای بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه عفاف و حجاب به صورت نامحسوس از سوی تیم نظارتی استانداری صورت می‌گیرد.

کد خبر 1733356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha