محاصره و بمباران غزه توسط اسرائیل هیچ گونه توجیه اخلاقی ندارد

اسقف اعظم کانتربری در اظهاراتی گفت که مرگ غیرنظامیان و فاجعه انسانی در نتیجه بمباران و محاصره نوار غزه توسط اسرائیل به هیچ عنوان به لحاظ اخلاقی قابل توجیه نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «thenationalnews»، اسقف اعظم کانتربری در اظهاراتی گفت که مرگ غیرنظامیان و فاجعه انسانی در نتیجه بمباران و محاصره نوار غزه توسط اسرائیل به هیچ عنوان به لحاظ اخلاقی قابل توجیه نیست.

«جاستین ولبی» تاکید کرد که صدای نفرت موجب برانگیختن تعصبات می‌شود و باید به چالش کشیده شود.

 اسقف اعظم کانتربری مجمع عمومی کلیسای انگلیس ضمن ارائه درخواست خود برای آتش بس در غزه، گفت که خونریزی باید متوقف شود.

وی افزود: هیچ‌گونه توجیه اخلاقی برای از بین بردن جان غیرنظامیان در غزه وجود ندارد.

«جاستین ولبی» پیش از برگزاری سکوت دو دقیقه‌ای برای ایجاد صلح در سرزمین‌های اشغالی گفت: از دست دادن جان غیرنظامیان و فاجعه انسانی ناشی از بمباران و محاصره غزه توسط اسرائیل نمی تواند از نظر اخلاقی توجیه شود.

اسقف اعظم کانتربری افزود: از زمان درخواست آتش بس فوری بشردوستانه از سوی خود و دیگر رهبران مسیحی در سفر به بیت‌المقدس که حدود سه هفته پیش انجام شد، هزاران مرد، زن و کودک بی گناه دیگر در غزه کشته شده اند.

وی با تاکید بر اینکه درخواست خود را برای توقف فوری خونریری در غزه بار دیگر به طور قاطعانه تکرار می‌کند، خاطرنشان کرد که کمک ها باید به دست افرادی که در غزه نیازمند آن هستند، برسد.

اسقف اعظم کانتربری تصریح کرد که درگیری اسرائیل و فلسطین حتی در بریتانیا موجب جدایی مردم از یکدیگر شده است.

ولبی گفت: برای مسلمانان، مشاهده کشته شدن بسیاری از غیرنظامیان فلسطینی که اکثریت آنها مسلمان هستند، عمیقا ناراحت کننده دارد و آنها را وادار به واکنش در برابر این موضوع می‌کند؛ در حالی که از سوی دیگر مسلمانان در بریتانیا به خاطر رساندن صدای مظلومیت مردم غزه هدف اقدامات ناشی از تنفر قرار می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد که همه مردم مسئولیت دارند تا هم علیه این شرارت ها صحبت کنند و هم نقش خود را در ساختن پل های صلح و دوستی در میان جوامع ایفا کنند.

کد خبر 1733428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha