مرحوم «اکبر سعیدی» عشق به هنر را در اعتلای فرهنگ و هنر کاشان تجلی بخشید

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: مرحوم اکبر سعیدی یک هنرمند ارزشی، انقلابی و متدین بود که عشق به هنر را در اعتلای فرهنگ و هنر کاشان تجلی بخشید.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان با تسلیت درگذشت «اکبر سعیدی» هنرمند عرصه تئاتر منطقه گفت: بی شک نقش آفرینی‌های این هنرمند ارزشی در اذهان مردم هنردوست این خطه به یادگار خواهد ماند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان افزود: این هنرمند فقید که خود از جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس بود و با هنر خود خاطره هایی را در اذهان مردم باقی گذاشته است، با عشق و خلوص نیت قدم در راه هنر گذاشته بود تا جایی که در حین تمرین و ایفای نقش در نمایشی که با مضمون شهید و دفاع مقدس بود، چراغ هنرش خاموش می شود که این خود نشان از اسوه بودن یک هنرمند ارزشی، انقلابی و متدین دارد.

ضابطی ادامه داد: بدون شک هنرمندان ما که با وجود مشکلات زیاد و موانع فراوان در این عرصه فعالیت می کنند،عشق به هنر را در جهت اعتلای فرهنگ و هنر کاشان متمدن تجلی می بخشند و مرحوم سعیدی از جمله این هنرمندان است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کاشان ادامه داد: اکبر سعیدی نزدیک به نیم قرن و با اجرای بیش از ۵۰ نمایش در ژانرهای مختلف در عرصه هنر شهرستان کاشان فعالیت هنری داشته است که از جمله کارهای شاخص این هنرمند ایفای نقش حضرت علی ابن امام محمد باقر (علیهم السلام) در نمایش حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر (علیهم السلام) است که در سال ۱۳۹۵ در تهران به روی صحنه رفت.

ضابطی افزود: آخرین نقش مرحوم اکبر سعیدی، بازیگری در نمایش «قهرمان آربابا» برگرفته از زندگینامه سردار شهید محمود خادمی بود.

مرحوم «اکبر سعیدی» عشق به هنر را در اعتلای فرهنگ و هنر کاشان تجلی بخشید

کد خبر 1733437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha