پاسداشت هفته کتابخوانی در کرمان با اهدای هزاران جلد کتاب به مناطق کم‌برخوردار و برگزاری جشن محوری در روستای نمونه کشوری

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تشریح مهمترین برنامه‌های هفته کتاب از اهدای بیش از ۷۰ هزار جلد کتاب در سال جاری با اولویت مناطق کم‌برخوردار استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سیدمهدی میرتاج‌الدینی، سه‌شنبه(۲۳ آبان) در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب با بیان اینکه همه متولیان فرهنگی در حوزه کتاب نقش دارند؛ به تشریح برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این هفته پرداخت.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در همین رابطه از برگزاری آئین بیست و دومین دوره انتخاب کتاب سال استان در ۲۸ آبان ماه جاری در سینما آزادی رفسنجان خبر داد.

وی با اشاره به شرکت یک هزار و ۵۴۲عنوان کتاب از هزار و ۱۱۵ناشر توضیح داد: ‌کتاب‌هایی قابلیت حضور در جشنواره دارند که عوامل نشر آن کرمانی یا مقیم کرمان باشند؛ یا کتاب در مورد کرمان و یا ناشر آن کرمانی باشد.

میرتاج‌الدینی افزود: در این دوره از انتخاب کتاب سال که مربوط به بازه زمانی سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ است؛ ۱۱ کتاب برگزیده و ۲۷ کتاب شایسته تقدیر معرفی می‌شود.

وی از انتخاب شهر رابر به عنوان یکی از ۱۲ شهر منتخب هشتمین جشنواره پایتخت کتاب ایران از میان ۱۰۵ شهر کشور خبر داد و گفت: همچنین روستای نصرت‌آباد در شهرستان سیرجان هم از بین ۲۷۱ روستا در جشنواره روستای دوستدار کتاب جزو ۱۴ روستای منتخب ایران قرار گرفت که مراسم بزرگداشت روز کتاب ۵ آذر در این روستا برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اهدای بیش از ۶۳ هزار جلد کتاب در ۶ ماهه نخست امسال و پیش‌بینی ۱۰ هزار جلد در هفته کتاب با اولویت کتابخانه‌های عام المنفعه و مناطق کم‌برخوردار را از جمله حمایت‌های ارشاد عنوان کرد.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب، تجلیل از فعالان عرصه کتاب، کارگاه آموزشی روش صحیح مطالعه در بم، مسابقات کتابخوانی و...را به عنوان بخشی از برنامه‌های هفته کتاب مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: تجهیز کتابخانه‌ها، تجلیل از فعالان و اهدای کتاب بخشی از حمایت ارشاد از روستاهای موفق دوستدار کتاب است.

در این نشست اعلام شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان سالانه مجوز نشر ۶۰۰ کتاب را صادر می‌کند و از اولین استان‌هایی است که شورای نظارت بر نشر کتاب در آن راه اندازی شده است.

کد خبر 1733446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha