رونمایی ۱۰ عنوان کتاب در ساری| نمایشگاه کتاب مازندران ۲۷ آبان گشایش می یابد

آهنگر از برگزاری ۷۵۰ برنامه با رویکرد ترویج فرهنگ مطالعه در سی و یکمین هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: نمایشگاه کتاب مازندران ۲۷ آبان تا ۵ آذر در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران پذیرای عموم علاقه مندان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، احسان آهنگر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در نشست خبری ویژه سی و یکمین هفته کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه «آینده خواندنی است» شعار هفته کتاب امسال است، اظهار کرد: برنامه های هفته کتاب از ۲۳آبان آغاز و تا ۳۰آبان ماه جاری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هفته کتاب فرصت بسیار مغتنم برای توجه دادن عموم مردم به سمت کتاب و کتابخوانی است، افزود: هفته کتاب فرصت طلایی برای چاره اندیشی برای آموختن به دیگران برای مهربانی کردن با یار مهربان است.

آهنگر برلزوم زمینه سازی برای انس بیشتر مردم با کتاب تاکید کرد و گفت: کشورهایی در مسیر توسعه قرار خواهند گرفت که مردم آن کشور با کتاب مانوس باشند.

وی با بیان اینکه هفته کتاب یک هفته ملی است و مخاطبان آن عموم جامعه هستند باید تلاش کرد تا تمامی اقشار جامعه فرصت مطالعه را پیدا کنند، ادامه داد: جامعه اسلامی نیز باید بیشتر به زمینه سازی برای انس بیشتر مردم آن جامعه با کتاب فعالیت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به روز شماره هفته کتاب و کتابخوانی، یادآورشد: کتاب؛ کودک، نوجوان و دانش آموزان، کتاب؛ کتابخوانی و کتابدار، کتاب؛ ترویج و کانون‌های مردمی، کتاب؛ خانواده و نشاط اجتماعی، کتاب؛ مسجد و فلسطین، کتاب؛ هنر و رسانه، کتاب؛ ناشران و ارکان صنعت نشر وکتاب؛ ایران و آینده روز شمار سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی است.
 
آهنگر از تشکیل دبیرخانه دائمی هفته کتاب و کتابخوانی در استان مازندران با هدف تقویت فرهنگ مطالعه در جامعه خبر داد و گفت: باید کار ریشه ای و دائمی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این استان صورت گیرد.  

وی با بیان اینکه برگزاری رویدادهای مختلف کتاب و کتابخوانی در طول سال مورد توجه است، افزود: با مشارکت دستگاه های فرهنگی استان بیش از ۳۰برنامه شاخص و محوری برگزار می شود.

آهنگر از برگزاری ۷۵۰ برنامه با رویکرد ترویج فرهنگ مطالعه در سی و یکمین هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: ستاد استانی هفته کتاب و کتابخوانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است.

وی با اشاره به برپایی جشن کتاب و کودک در تالار مرکزی ساری، یادآورشد: نواختن زنگ کتاب در مدارس استان، راه اندازی کاروان کتاب در مناطق کم برخوردار، برگزاری مراسم کتابخوانی و جمع خوانی کتاب در مساجد، بازدید دانش آموزان از کتابخانه های عمومی، برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه خانواده ها با عنوان چگونه کتاب بخوانیم،  برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع فلسطین، راه اندازی پویش های کتابخوانی، کارگاه پژوهشی با منابع مکتوب با محوریت فلسطین، تجلیل از فعالان حوزه نشر و کتاب، تجدید میثاق با شهدا، رونمایی از کتاب و دیدار با نویسندگان و مروجین فرهنگ کتاب و کتابخوانی و برپایی نمایشگاه های کتاب در مرکز مازندران و سایر شهرستان ها، از جمله مهم ترین برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی است.
آهنگر اضافه کرد: نمایشگاه کتاب مازندران ۲۷ آبان تا ۵ آذر در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با حضور ناشران برجسته برپا دائر خواهد بود.
وی با اشاره به این که بیست و چهارم آبان ماه مصادف است با سالروز ارتحال علامه طباطبایی، ادامه داد: به همین مناسب نشستی تخصصی با محوریت شخصیت علمی مرحوم علامه سید محمد حسین طباطبایی، مفسر، فیلسوف و عارف بزرگ و با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار خواهد شد.
آهنگر از برگزاری همایش تجلیل از ناشران، نویسندگان، کتابداران، کتابفروشی ها، مروجین کتابخوانی و پرستاران همزمان با هفته کتاب در ساری خبر داد و گفت: همچنین در هفته کتاب ۱۰ عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت، فرهنگ بومی و... و. رونمایی شود.
وی از برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان تعیین سرخط های ویراستاری نوین و میزگرد تخصصی آشنایی با منابع مکتوب پیرامون زبان مادری ویژه ناشران و نویسندگان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در مرکز استان خبر داد.

آهنگر از رایزنی با شرکت چوب و کاغذ مازندران برای تامین کاغذ مورد نیاز ناشران استان خبر داد.

کد خبر 1733463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha