«قلب واحد برای فلسطین»، عنوان نشست غزه با حضور همسران سران کشورها در استانبول

امینه اردوغان، همسر رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه، میزبان اجلاسی برای همسران روسای جمهور و سران کشورها با عنوان «قلب واحد برای فلسطین» خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، امینه اردوغان، همسر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه (24 آبان) میزبان نشست همسران سران کشورها با عنوان «قلب واحد برای فلسطین» در پی جنگ ویرانگر اسرائیل در نوار غزه خواهد بود.

قرار است در این نشست، همسران سران کشورها و نمایندگانی تعدادی از کشورها از جمله قطر، مالزی و ازبکستان حضور یابند.

همسر اردوغان برنامه خود را در خصوص تحولات فلسطین، حملات اسرائیل به نوار غزه و جان باختن هزاران کودک، زن و مردم بی گناه افزایش داده است.

تحولات فلسطین و افزایش فاجعه انسانی و شهادت بیش از 11 هزار فلسطینی در نوار غزه در نتیجه حملات اسرائیل، باعث شد تا همسر اردوغان دست به اقدامی بزند و همسران سران برخی کشورها را برای این مسئله به دور هم جمع می‌کند.

همسر اردوغان تصمیم گرفت تا با برگزاری این اجلاس در استانبول پیامی به دنیا به خاطر بیگناهان غزه ارسال کند و قرار است در این مراسم سخنرانی کند و انتظار می‌رود همسران رهبران شرکت کننده نیز در این اجلاس سخنرانی کنند.

این نشست نشان دهنده همبستگی قوی برای پایان دادن به رنج ساکنان بی‌گناه غزه و حل بحران فلسطین خواهد بود.

خانم اردوغان پیش از این اجلاس زنان برای صلح در فلسطین را در استانبول در 10 ژانویه 2009 رهبری کرده بود.

این اجلاس با حضور بسیاری از همسران رهبران کشورهای منطقه در حالی برگزار شد که حملات اسرائیل به غزه در حال افزایش بود و در عرض دو هفته نزدیک به 800 نفر جان خود را از دست داده بودند.

در آن نشست، امینه اردوغان متن «فراخوان استانبول برای حمایت از غزه» را قرائت کرد و این متن به اتفاق آرا از سوی همسران رهبران پذیرفته شد.

گفتنی است، ارتش اسرائیل 39 روز است که جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته و بر اثر این حمله، 11240 فلسطینی از جمله 4630 کودک و 3130 زن شهید و همچنین 29000 مجروح شده‌اند که 70 درصد آنها کودک هستند.

کد خبر 1733496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha