برنامه های فرهنگی بقاع متبرکه خراسان رضوی؛ از جشنواره شعر تا تشکیل گروه سرود خادمان نوجوان

حجت الاسلام احمدزاده از برگزاری جشنواره شعر استانی در آستان امامزادگان سیدمحمدمحروق و سید ابراهیم(ع) خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده در گفتگو با خبرگزاری شبستان اظهار کرد: با عنایت به فرارسیدن هفته کتاب و برگزاری رویدادهای ادبی، برخی بقاع متبرکه نیز برنامه هایی را با همین رویکرد در دستور کار قرار داده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: جشنواره شعر استانی از جمله برنامه هایی است که در آستان مقدس امامزادگان سیدمحمدمحروق وسید ابراهیم(ع) در قالب شعری آثار با محوریت کلاسیک، نو، شعرگویشی و سرود برگزار می شود.

وی تصریح کرد: موضوعات و محورهای این جشنواره عبارتند از زیارت امام رضا علیه السلام ازمزار امام زاده محمدمحروق(ع)، شهادت طلبی ورشادت در فرزندان ونوادگان امام سجاد(ع) وزید شهید، جایگاه امامزاده محروق در فرهنگ عامه، مدح ومنقبت امامزادگان، تاثیرات زیارت امامزادگان (کرامات، تاثیرات معنوی، آرامش روحی، گسترش اخلاق و...) و تحقق آیه ی ذوی القربی باخدمت به امامزادگان.

حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه محدودیتی در ارسال تعدد آثار وجود ندارد عنوان کرد: علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره تا ۱۵ آذرماه فرصت دارند تا ضمن ثکمیل فرایند ثبت نام آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند. شماره ۰۹۹۰۰۹۹۳۵۳۰  در پیام رسان ایتا پاسخگوی سوالات است.

تشکیل گروه سرود توسط خادمان نوجوان آستان امام زادگان ناصر و یاسر(ع)

وی در خصوص برنامه های فرهنگی بقاع متبرکه استان گفت: از جمله برنامه های دیگری که در این هفته برگزار شد تشکیل گروه سرود توسط خادمان نوجوان بقعه متبرکه امام زادگان ناصر و یاسر(ع) شهرستان طرقبه شاندیز است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزش قرآنی، فعالیت های ورزشی، اکران فیلم های سینمایی با موضوعات اجتماعی و شرکت در اجتماعات سیاسی و مذهبی شهرستان در اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی این بقعه متبرکه نقش مهمی دارند.

ویزیت رایگان زائران و مجاوران در بقعه متبرکه امام زاده سید حمزه(ع)

وی همچنین اذعان کرد: برنامه ویزیت رایگان زائران و مجاوران در بقعه متبرکه امام زاده سید حمزه(ع) توسط پزشک افتخاری این بقعه متبرکه یکی دیگر ازبرنامه هایی است که هر هفته در این آستان مقدس اجرا می شود.

حجت الاسلام احمدزاده تصریح کرد: محفل «انس با قرآن کریم» گرامیداشت شهدای دانش آموز و غزه با تلاوت حجت الاسلام شجاع و امید حسینی نژاد، قاریان بین المللی قرآن کریم و سعید قره داشی، حافظ ممتاز قرآنی در بقعه متبرکه امام زاده سیدحمزه (ع) شهرستان کاشمر از دیگر برنامه های این ایام بود.

وی ادامه داد: جلسات آموزش مداحی در بقعه متبرکه بی بی حسنیه(س) شهرستان تربت حیدریه نیز هر هفته با حضور نوجوانان و جوانان علاقمند و اساتید مجرب برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 1733572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha