هزار هنرمند صنایع دستی خراسان شمالی بیمه تکمیلی شدند

رئیس اتحادیه صنایع‌ دستی خراسان شمالی گفت: هزار نفر از صنعتگران این استان از دهم آبان ‌ماه سال جاری تحت پوشش بیمه تکمیلی البرز قرار گرفتند.

حسین ایزانلو، رئیس اتحادیه صنایع‌ دستی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: برای نخستین ‌بار طرح بیمه تکمیلی هنرمندان صنایع‌ دستی در استان اجرا شده و تمامی هنرمندان می توانند نسبت به آن اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت‌ گرفته طی تفاهم‌ نامه‌ای با بیمه البرز، هنرمندان بدون داشتن هرگونه بیمه می‌توانند نسبت به دریافت بیمه تکمیلی اقدام کنند.

ایزانلو با بیان اینکه ارائه تسهیلات و حمایت از هنرمندان و صنعتگران این عرصه موجب توسعه و گسترش صنایع ‌دستی خواهد شد، عنوان کرد: هنرمندانی که از این بیمه استفاده می‌کنند می‌توانند از بیمه خودرو، شخص ثالث، بدنه، حوادث و غیره به ‌صورت اقساط و با تخفیف بهره‌مند شوند.

رئیس اتحادیه صنایع‌ دستی خراسان شمالی با بیان اینکه بیمه یک مطالبه عمومی بوده، بیان کرد: سناریوهای مختلفی برای بیمه هنرمندان صنایع دستی از قبیل ایجاد صندوق های حمایتی و بیمه های تکمیلی، بیمه های سلامت و عشایری هم مدنظر قرار گرفته است.

ایزانلو اضافه کرد: هنرمندان صنایع دستی ما ثروتمند هستند اتفاقا هنر آنها و محصولات فاخر آنهاست که می‌تواند با ارزش صادرات نفتی و ارزآوری برای کشور برابری کند، این استان ۱۸ هزار صنعتگر دارد که در ۶۱ رشته صنایع دستی فعالیت می کنند.

کد خبر 1733584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha