کارگاه ویژه کتابخوانی در پنج روستا فعال شد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، کارگاه ویژه کتابخوانی در پنج روستای فعال در حوزه کتابخوانی این شهرستان برگزار شد.

زهره بابایی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این کارگاه های ویژه برای کودکان و نوجوانان همراه با کارگاه نقاشی در روستاهای شهرک امام رضا(ع)، چلو، قلعه چه، باغان و حسین آباد برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کارگاه ها در روستاهایی که کودکان و نوجوانان آنان در توسعه و ترویج کتابخوانی فعال هستند اما کتابخانه ندارند برگزار می شود تا فرهنگ مطالعه بیش از بیش گسترش یابد.

بابایی عنوان کرد: سرانه فضای مطالعه این شهرستان به ازای هر ۱۰۰ نفر، ۱۳۰ سانتی متر مربع است که استاندارد آن، ۲۸۰ سانتی متر مربع است و مجموع زیربنای کتابخانه های این شهرستان، هزار و ‌۹۱۳ متر مربع است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان با اشاره به افتتاح کتابخانه مرکزی این شهرستان طی دوسال اخیر اضافه کرد: این شهرستان به ازای هر ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۱.۷ باب کتابخانه دارد که میانگین استاندارد آن، ۳ باب کتابخانه است.

بابایی با اشاره به سایر برنامه‌های هفته کتاب، بیان کرد: آذین بندی و فضاسازی کتابخانه‌ها، نقاشی دیواری با موضوع کتاب و کودک، نمایشگاه پوستر کتابخوانی، تقدیر از اعضای کتابخوان کتابخانه‌ها، خلاصه نویسی از کتاب، نقاشی و داستان نویسی با موضوع کتاب و کتابخوانی، مسابقات خاطره نویسی از جمله برنامه ها است.

وی گفت: همچنین اجرای نمایش عروسکی، تبلیغ و ترویج کتابخوانی در مصلای نماز جمعه، حضور کتابداران در مدارس، مسابقات نقاشی، ویژه برنامه‌های کتاب و کودک از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی برگزار خواهد شد.

کد خبر 1733597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha